کرمانشاه

آغاز فاز نهایی طرح رفع نقص خط انتقال گاوشان به شهر کرمانشاه

دکتر منوچهر فخری از آغاز فاز نهایی طرح رفع نقص خط انتقال گاوشان به شهر کرمانشاه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه عنوان کرد: با دستور استاندار محترم، نشست‌های قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه هر هفته با حضور مدیران عضو به صورت منظم برگزار می‌شود. 

 

وی افزود: خوشبختانه با توجه 

به بارندگی‌های اخیر در سطح استان، میزان دبی سراب تاق بستان که بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند؛ افزایش یافته است.

دکتر فخری افزود: با توجه به این افزایش، این امکان فراهم شده که آب سراب تاق بستان به شکل موقت جایگزین آب سد گاوشان شود و فاز نهایی رفع نقص خط انتقال از طریق این سد، عملیاتی شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های که توسط آبفا و آب منطقه‌ای صورت گرفته است از امروز عملیات رفع نقص خط انتقال آب گاوشان به شهر کرمانشاه آغاز می شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای این عملیات احتمالا دو هفته ادامه پیدا کند و طی این مدت برخی محلات دچار مشکلات کم آبی شوند. از مردم تقاضا داریم در این زمینه همکاری کنند تا در

 تابستان آینده شاهد مشکل کمتری در زمینه تامین آب شرب باشیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های استاندار محترم و سازمان مدیریت استان تا پایان سال مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای خط اضطراری تصفیه خانه غدیر کرمانشاه در اختیارآب منطقه ای استان قرار می گیرد و این خط اجرایی می شود.

دکتر فخری همچنین از آغاز عملیات اجرایی حفر چاه های مورد نیاز برای تامین بخش از آب شرب شهر کرمانشاه توسط آب و فاضلاب استان خبر داد.

وی ادامه داد: هم چنین ۱۱۲ چاه در اختیار ادارات در سطح شهر کرمانشاه از طریق آب منطقه ای شناسایی شده اند که در صورت نیاز تعداد چند حلقه از آن در اختیار آبفا قرار می‌گیرد تا به شبکه آب شرب شهر کرمانشاه متصل شود.

دکتر فخری تاکید کرد: در مجموع با توجه به این اقدامات انجام شده و پیش بینی‌های امیدبخش هواشناسی، امیدواریم تابستان سال آینده در مقایسه با سال گذشته شاهد تنش آبی کمتری باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا