اجتماعیقضاییکرمانشاه

بیش از ۸ هزار رأی جایگزین حبس در دادگستری استان کرمانشاه صادر شد

دکتر توسلی زاده با بیان اینکه در ۱۱ماه ابتدایی سال جاری در دادگستری کرمانشاه ۸ هزار و ۷۵۵ رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است، بیان کرد: این نوع مجازات‌ها نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد ، دکتر توسلی زاده با بیان اینکه در ۱۱ماه ابتدایی سال جاری در دادگستری کرمانشاه ۸ هزار و ۷۵۵ رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است، بیان کرد: این نوع مجازات‌ها نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در راستای صدور احکام جایگزین حبس اظهار کرد: مجازات‌های جایگزین حبس بر اساس قانون مجازات اسلامی شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه این آرا برای کسانی صادر می‌شود که جرایم سبک مرتکب شده اند، افزود: مجازات حبس، آسیب‌های فراوانی به همراه دارد که یکی از مهمترین آن‌ها آسیب به اعضای خانواده و بعد شخص زندانی است، از این رو تمام تلاش خود را در دادگستری کرمانشاه بکار می‌گیریم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، در صدور آرا از مجازات جایگزین حبس بهره گیریم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا