اجتماعیقضاییکرمانشاه

دادستان کرمانشاه: ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی کرمانشاه بازپس گیری شد

شهرام کرمی در تشریح آخرین وضعیت اعاده اراضی ملی استان به وضع سابق اظهار کرد: براین اساس طی سال‌جاری با تشکیل شش جلسه شورای حفاظت از اراضی و حفظ حقوق بیت المال در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی برنامه ریزی صورت گرفت. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، دادستان کرمانشاه ادامه داد: در این نشست ها، موانع و مشکلات پیش روی اقدامات اجرایی به منظور مقابله با پدیده زمین خواری، دخل و تصرف و تغییر کاربری اراضی زراعی، منابع طبیعی، اوقافی، محیط زیست، راه و شهرسازی، حریم رودخانه ها و بنیاد مسکن بررسی و برای رفع آنها دستورات لازم داده شد. 

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال‌جاری ۸۹۶ پرونده تصرف و تغییر کاربری اراضی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱۸ فقره از این پرونده ها متعلق به منابع طبیعی و ۳۹۹ فقره مربوط به اراضی زراعی بوده است.

وی بااشاره به رسیدگی فوری به بسیاری از این پرونده ها، افزود: جمعا از تعداد کل ۸۹۶ پرونده، ۷۴۶ فقره از آنها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

کرمی در ادامه از اعاده ۳۲۷.۵ هکتار از این اراضی به وضع سابق خبدس گفت: بیشترین زمین های اعاده شده مربوط به منابع طبیعی با ۲۴۸ هکتار و پس از آن ۵۲ هکتار از اراضی زراعی بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا تعدادی هم از متخلفین و زمین خواران در استان دستگیر شده اند، عنوان کرد: جمعا حدود ۱۰۶۸ نفر در این رابطه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که بیشترین تعداد مربوط به تغییر کاربری اراضی با ۸۳۷ نفر بوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا