اقتصادیکرمانشاهکشاورزی

۲۰ واحد سردخانه ای محصولات کشاورزی با ظرفیت ۷۵ هزار تن در استان فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان با ظرفیت ۷۵ هزار تن فعال هستند و ۲۳ واحد سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۸۵ هزار تن هم در دست ساخت است که با احتساب این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت سردخانه های استان به ۱۶۰هزار خواهد رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مهندس شهریار قاسمی با اعلام این خبر افزود: استان کرمانشاه با تولید ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، نیازمند ۹۰۰هزارتن ظرفیت سردخانه ای برای محصولات تولیدی است،که در حال حاضر با توجه به اولویت گذاری ها و بررسی ها انجام شده و بحث تازه خوری و ارسال محصول به استان های همجوار ،نیازمند ۳۵۰ هزار تن سردخانه بالای صفر درجه و ۱۰۰هزار زیر صفر هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سردخانه های محصولات کشاورزی از مدتها پیش در دستورکار سازمان قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۱۲۳ مجوز سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۴۳۰هزارتن توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صادر شده است.

قاسمی افزود: ۱۵واحد از این سردخانه ها جهت دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده اند، که در صورت تصویب و انعقاد قرارداد ۵۰هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه استان افزوده خواهد شد.

مهندس قاسمی با بیان اینکه بنا بر درخواست متقاضیان و نیاز استان، عمده سردخانه های محصولات در شهرستان کرمانشاه واقع هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته،بنا بر آن داریم در هر شهرستان حداقل یک سردخانه تاسیس شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا