اجتماعیمجلس

تکلیف مجلس به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای ادامه اجرای طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار

نمایندگان مجلس با هدف توسعه عدالت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مکلف به ادامه اجرای طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار کرده و بار مالی آن را نیز از محل واگذاری دارایی های موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی قرار دادند. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با الحاق یک بند به پیشنهاد علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به تبصره 17 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

 

متن الحاقی به تبصره 17 به این شرح است:

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار را در سال 1401 ادامه دهد. بار مالی سهم بیمه شده و دولت از محل واگذاری دارایی های موضوع اصل 44 قانون اساسی و بخشی از سهم سلامت در اجرای هدفمندسازی یارانه ها تامین می شود.

علی اصغر عنابستانی در تشریح دلایل خود برای این پیشنهاد، گفت: هدفگذاری از این موضوع ایجاد عدالت برای افرادی است که نمی توانند هزینه بیمه خود را بپردازند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به موجب این طرح 5 درصد بیمه را بیمه شونده می پردازد و 10 درصد آن را دولت می دهد که این موضوع برای کم برخورداران در سال اول یک درصد، سال دوم 2 درصد و در سال های بعد به صورت پلکانی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان تصریح کرد: از آنجایی که قرار است این طرح که سال گذشته اجرا شده در سال آینده متوقف شود این پیشنهاد را برای ادامه آن مطرح کردیم./

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا