اقتصادیکرمانشاهکشاورزی

کشت ۴۵ هزار هکتار نخود پاییزه در استان کرمانشاه

 مهندس شهریار قاسمی با اشاره به اهمیت انتقال کشت نخود از فصل بهار به پاییز و همچنین اهمیت توسعه کشت نخود پاییزه افزود: خوشبختانه در برنامه کشت تناوبی در استان طی سال زراعی جاری، حدود ۴۵ هزار هکتار از مزارع دیم استان زیر کشت نخود پاییزه رفته و آمار کشت نخود پاییزه طی سنوات اخیر در حال افزایش بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، مهندس قاسمی سپس در خصوص کشت نخود بهاره در استان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در فصل بهار نیز ۱۲۱ هزار هکتار از اراضی استان به کشت نخود دیم اختصاص یابد که با احتساب کشت نخود پاییزه، سطح زیر کشت نخود در استان به ۱۶۶ هزار هکتار خواهد رسید.

قاسمی افزود: در صورت تحقق کشت سطوح ذکر شده نخود در استان کرمانشاه،پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار تن نخود در استان تولید شود که قطعا این میزان تولید سهم بسزایی در افزایش درآمد کشاورزان دیم کار استان خواهد داشت.

وی شهرستان های کرمانشاه،روانسر،اسلام آبادغرب، دالاهو و سنقر را شهرستانهای عمده تولید نخود برشمرد و گفت: کشت نخود در تمام شهرستان های استان به غیر از مناطق گرمسیری صورت می گیرد.

مهندس قاسمی در ادامه رقم غالب کشت نخود بهاره دیم در استان کرمانشاه را رقم محلی بیونیج و ارقام مناسب کشت نخود پاییزه را عمدتا منصور، عادل، آنا، آتا،و… برشمرد.

وی عملکرد مزارع نخود پاییزه را در استان یک تن در هکتار و در کشت بهاره ۶۰۰‌کیلوگرم عنوان نمود.

قاسمی در پایان به رشد صنایع تبدیلی نخود ‍ در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان سه واحد فرآوری نخود به ظرفیت ۲۰ هزار تن و ۱۲ واحد سورت و بسته بندی به ظرفیت ۶۵ هزار تن در حال فعالیت می باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا