اجتماعیمجلس

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمترین توجه را به تامین مسکن عمومی داشته است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عدم توجه دولت به تامین اعتبارات لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، گفت: مجلس باید به طور جدی به موضوع عدم اجرای قانون جهش تولید مسکن توسط دولت ورود پیدا کند. 

 

در پایگاه خبری تحلیلی ماد، اسماعیل حسین زهی ، در واکنش به خالی بودن صندوق ملی مسکن و عدم اهتمام جدی دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در قالب ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، گفت: ساخت این میزان واحد مسکونی در مصوبه مجلس آمده است و باید اجرا شود، ضمن اینکه اجرای این قانون از وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور هم بوده است، بنابراین حتما باید به آن جامه عمل بپوشاند.  

 نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کوریندر مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست فوق‌العاده‌ای که کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی مواد ارجاعی لایحه بودجه 1401 داشت این گلایه را مطرح کردیم که چرا در این لایحه برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، اعتبارات لازم برای صندوق ملی مسکن پیش‌بینی نشده و تاکنون یک ریال هم به آن واریز نشده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که ما به هر طریقی شده این یک میلیون واحد مسکونی را می‌سازیم اما باید دولت بیشتر از این برای تامین مسکن مردم تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مسئولان هم در دولت و هم مجلس باید تلاش کنند تا قانون جهش تولید مسکن که باعث ایجاد امیدواری در بین مردم شده است حتما اجرا شود و این در حالی است که دولت در لایحه بودجه 1401 کمترین توجه را به تامین مسکن مطابق با مصوبه مجلس و وعده رییس جمهور داشته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون می‌طلبد که مجلس به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده تا دولت منابع لازم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را تامین کند، هرچند تامین اعتبارات به اندازه لازم برای این بخش در لایحه بودجه 1401 نیامده و باید تدبیری اتخاذ شود./

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا