کرمانشاه

امام جمعه موقت کرمانشاه: مسوولان باید ترمز گرانی و تورم را بکشند

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه عید نوروز نزدیک است، گفت: دولت و تیم اقتصادیش واقعا با انجام کارهای انقلابی و جهشی باید ترمز گرانی‌ها و تورم را در بازار بکشند، زیرا مردم نجیب و فداکار ایران اسلامی دیگر تحمل این همه گرانی را ندارند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، حجت الاسلام دکتر «احمد خانلری» در خطبه های نماز جمعه این هفته (۱۳ اسفند) شهر کرمانشاه خواستار نظارت بیشتر بر بازار شد و افزود: مردم ما خیلی صبور و نجیب هستند اما واقعا گرانی ها دیگر تاب تحمل آنها را کم کرده است و مسوولان باید به فکر معیشت مردم باشند زیرا هرچه به این مردم خدمت کنند باز کم است.

او در ادامه به شهادت یکی از ماموران نیروی انظامی شهر کرمانشاه در شب گذشته به دست سارقان و اشرار اشاره کرد و گفت: از دستگاه قضایی و همچنین نیروی انتظامی استان انتظار داریم، با سارقان و اشرار مال و اموال، که جان مردم از دست آنها آسایش ندارند، محکم تر و شدیدتر برخورد کنند.

 

انقلاب و کشور مدیون سپاه پاسداران است

امام جمعه موقت شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، با تبریک حلول ماه شعبان و ولادت ها و اعیاد آن؛ ماه شعبان را ماه پیغمبر (ص) ماه صلوات و صدقه توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه روز احسان و نیکوکاری را در هفته آتی پیش رو داریم، از مردم مومن استان می خواهم به برکت این ماه هرچقدر در توان دارند هرچند اندک و ناچیز در روز “جشن نیکوکاری” در راه کمک به نیازمندان صدقه بدهند.

حجت الاسلام خانلری در ادامه به مناسبت ها و ولادت های ماه شعبان اشاره کرد و افزود: ما در این ماه، سوم شعبان، روز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز سپاه پاسداران را در پیش داریم، روز سپاه پاسداران که از روز اول انقلاب تا امروز کشور و انقلاب را مدیون جان فشانی ها و فداکاران آنان هستیم.

 وی با تبریک روز پاسداران کشور، به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد نقش سپاه در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمودند؛ من از سپاه راضی هستم و اگر سپاه نبود کشور نیز نبود و هرگز اجازه ندهیم کسی به سپاه توهین کنند و باید توی دهن کسانی بزنیم که به این نهاد انقلابی توهین می کنند، زیرا این نهاد از مخلص ترین، فداکارترین فرزندان انقلاب و اسلام و ملت تشکیل شده است و در راه خدمت به کشور از هیچ چیزی دریغ نمی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه شهر کرمانشاه همچنین با بیان اینکه ما در ماه شعبان و هفته آینده روز چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و ولادت امام سجاد، امام زین العابدین (ع) در پنجم شعبان داریم، به جانبازان سرافراز کشور تبریک گفت.

مانع تخریب فضای سبز و قطع درختان شویم

حجت الاسلام خانلری در ادامه یکی دیگر از مناسبت های پیش رو را روز “درختکار ” اعلام کرد و از مردم خواست در راستای تقویت فضای سبز در این روز حدقل یک درخت را بکارند و به تقویت فضای سبز کمک کنند و تلاش و سعی داشته باشند از تخریب فضای سبز و قطع درختان پرهیز نمایند.

ایران طرفدار هیچ جنگی نیست

وی همچنین در تحلیل جنگ اوکراین گفت: الحمدالله همه مردم ما امروز با استفاده از وسایل ارتباط جمعی از اوضاع جهان آگاه هستند، ایران واقعا طرفدار هیچ جنگی نیست چون می دانیم و درک می کنیم، جنگ چه آثار و تخریب و رنج و عذابی دارد .

حجت الاسلام خانلری بیان داشت: مردم استان کرمانشاه که هشت سال زیر وحشیانه ترین حملات هوایی و زمینی رژیم بعث صدام حسین بودند به خوبی درک می کنند که جنگ چه خون، خونریزی و وحشتناکی دارد بنابراین ما خواهان توقف جنگ هستیم.

وی اظهار کرد: کاش پوتین در مقابل شیطنت های ناتو و غرب به وسیله رییس جمهور اوکراین راهبرد و سیاست خارج از جنگ  را در پیش می گرفت، زیرا همه می دانیم اوکراین می خواست جای پای موشک های آمریکایی را بیخ گوش کشور روسیه قرار دهد و به هشدارها نیز گوش نمی کرد به همین خاطر منجر به جنگ شد، هرچند باز تاکید می کنم به خاطر مسائل انسانی و دوری از رنج و تخریب و عذاب انسان ها، کاهش هیچ جنگی در نمی گرفت.

امام جمعه شهر کرمانشاه همچنین اعتماد زانسکی رییس جمهور اوکراین به آمریکا و غرب را مایه عبرت کسانی دانست که چشم به غرب دارند و گفت: دیدیم آمریکا و ناتو چطور زانسکی را ول کردند و تنها گذاشتند.

ارتباط کشورهای عربی با اسرائیل مایه ننگ و تاسف است

حجت الاسلام خانلری در بخش پایانی صحبت های خود پیام ولیعهد عربستان مبنی بر عادی سازی ارتباط با رژیم صهیونستی را مایه ننگ و تاسف کشورهای عربی مسلمان دانست  و گفت: هیچ دولتی خبیث تر از اسرائیل در جهان نیست چطور است که ولیعهد عربستان چنین پیامی می‌دهد.

وی  اسرائیل را غده سرطانی در منطقه دانست و گفت: همه خباثت های آمریکا و انگلیس در جهان زیر سر اسرائیل است و این مایه ننگ و تاسف برای سران کشورهای اسلامی و عرب است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا