اجتماعیدولت

با مدیریت جهادی مردم در کوتاه‌مدت باید تحول در استان گلستان را حس کنند

رئیس‌جمهور اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه کشور خواند و از مسئولان استان گلستان خواست با مدیریت جهادی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مغفول‌مانده این استان، تحولی محسوس و ملموس برای مردم بیافرینند. 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان گلستان در شورای اداری این استان، گفت: توفیقی است که امروز در جمع مردم گلستان بودیم اما متأسفانه شرایط کرونا اجازه نداد در اجتماعات مردم حضور پیدا کنیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر به استان گلستان، گفت: این مصوبات ناظر به حل تمامی مسایل استان نیست، بلکه اولویت‌های استان برای حل مشکلات است.

دکتر رئیسی افزود: اعتبارات لازم برای اجرای مصوبات سفرهای استانی اختصاص یافته و مصوبات سفرهای گذشته در حال اجرایی شدن است، چرا که قرار است دولت صادق‌الوعد باشد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه وزرا و مدیران باید مصمم به اجرایی کردن مصوبات باشند، گفت: کار در این زمینه کار روزمره نباید باشد، بلکه نیازمند یک کار جهادی هستیم. انتظار از مدیران استان گلستان، کار جهادی و آنچه امروز مورد نیاز است، رویکرد تحولی است. تحولی که البته باید فرایندها در آن اصلاح شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به معطل ماندن برخی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در این استان، گفت: در منطق دولتمردان «نمی‌شود» و «نخواهد شد» نباید باشد. منطق ما، منطق ما می‌توانیم است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید شاهد باز شدن گره‌های مشکلات مردم باشیم، تصریح کرد: امکان باز شدن گره‌ها به دست شما مدیران وجود دارد.

دکتر رئیسی در مورد اهمیت احیاء خلیج گرگان، گفت: این ثروت اینقدر عظیم است که من نمی‌دانم چگونه آن را توصیف کنم. حتماً باید خلیج گرگان احیاء شود. لایروبی و رسوب‌زدایی سریع انجام شود و راه‌های ورود آب دریا به این خلیج باز شود.

آیت‌الله رئیسی خطاب به مسئولان گلستان گفت: فکر خشک‌شدن خلیج گرگان را از سرتان بیرون کنید

از صبح مسئولان استان فرضیه احتمالی خشک‌شدن خلیج گرگان را مطرح می‌کنند، من به مسئولان گفتم اصلا این فرضیه را مطرح هم نکنید.

دکتر رئیسی تاکید کرد: فرضیه‌تان باید احیای خلیج باشد و از همین فردا باید کارهای احیا و رسوب‌زدایی آغاز شود.

رئیس‌جمهور در مورد اهمیت جزیره آشوراده، گفت: این ظرفیت و ثروت خدادادی می‌تواند بخشی از مشکلات اشتغال استان را رفع کند.

امروز به این جزیره رفتم و از همه موانع و مشکلات موجود اطلاع یافتم، اما هیچ حجتی برای تعلل در توسعه گردشگری در جزیره آشوراده وجود ندارد و ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز جلسه هماهنگی آن باید برگزار شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به برخی از مصوبات سفر خود به استان گلستان، گفت: باید به تعاونی‌ها توجه جدی و موانع فعالیت کارخانه‌جات و گارگاه‌های تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل برطرف شود. آقای استاندار تیمی برای حل این مشکلات تعیین کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر صیانت از جنگل و سواحل، تصریح کرد: جنگل‌ها به عنوان ثروت ملی باید حفظ شود. اگر همت مدیران باشد باید در مدت کوتاه شاهد تحول در استان گلستان باشیم و مردم آن را حس کنند.

دکتر رئیسی در پایان مهم‌ترین سرمایه کشور و نظام حکمرانی را اعتماد مردم دانست و در این باره تأکید کرد: دو مؤلفه قدرت و امنیت ملی در کشور ما با حضور همیشگی مردم در صحنه تامین و تضمین می‌شود.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا