اجتماعیکرمانشاه

تأکید استاندار کرمانشاه بر خدمت خالصانه و صادقانه مدیران به مردم

استاندار کرمانشاه؛ وحدت، همدلی، همراهی، انسجام و وفاق را لازمه توسعه همه جانبه کرمانشاه برشمرد و گفت: خدمتگزاری خالصانه و صادقانه به مردم و حل مشکلات استان بر حاشیه ها ارجحیت دارد و اجازه نخواهیم داد هیچ مدیری با فرصت سوزی وقت خدمت به مردم را بگیرد. 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، «بهمن امیری مقدم» در آئین افتتاح 194 واحد مسکونی مددجویی و جشن توانمندسازی 1800 خانوار تحت پوشش کمیته امداد که با حضور رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: بر اساس راهبردهای تدوین شده در مسیر توسعه، سربلندی و سرافرازی استان شهیدپرور و قهرمان با مشارکت و همراهی مردمانی مومن، انقلابی و دارای خصلت های نیک با اهتمام جدی گام برخواهیم داشت و بی شک در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف پیش بینی شده بر تلاش شبانه روزی مدیران برای خدمتگزاری به مردم و دوری از حاشیه ها تأکید داریم.

 وی که در این مراسم به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد به عنوان نهادی انقلابی و مردمی به فرمان امام خمینی (ره) در 14 اسفند ماه سخن می گفت؛ تصریح کرد: تاسیس کمیته امداد یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و انقلاب است و در این نهاد زمینه احسان، نیکوکاری و دستگیری از محرومان و نیازمندان فراهم شد.  

مقام ارشد استان اقدامات صورت گرفته در کمیته امداد استان را برای ترویج فرهنگ خودباوری و ایجاد زمینه برای خوداتکایی بین مددجویان با اجرای طرح های اشتغالزایی و مهارت آموزی و حمایت های تسهیلاتی قابل تقدیر دانست و گفت:  توانمندسازی مدجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی کاری بسیار ارزشمند است و مستقل شدن و روی پای خود ایستادن خانوارهای مددجو و نیازمند باید هدف اصلی باشد و ما نیز باید بیشتر در کمک به این قشر به فکر توانمند سازی آنها باشیم.

 وی تصریح کرد: در کمک رسانی به افراد کم برخوردار باید تلاش شود که آبرو و کرامت آنها حفظ شود و دین اسلام در این زمینه دستورات مهم و ارزشمندی دارد.

 امیری مقدم مردمی شدن فعالیت های کمیته امداد را اقدامی مناسب برای ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی دانست و بیان کرد: با مشارکت مردم، خیرین و انجام حمایت‌های مادی و معنوی از افراد کم برخوردار امکان پیشبرد اهداف توانمندسازی نیز میسر می شود.

 امیری مقدم با تاکید بر حفظ کرامت مددجویان گفت: در راستای توانمندسازی خانوارهای مددجو؛ باید ابتدا به آنها مشاوره شغلی مانند مشاغل خانگی، روستایی و دیگر رسته های شغلی متناسب با محیط زندگی و توان آنها بدهیم و آنان را به توانمندسازی تشویق کنیم. 

 استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به رونمایی از سامانه هوشمند،” آسان صدقه” کمیته امداد در این مراسم، ضمن قدردانی از آنان برای راه اندازی این سامانه الکترونیکی خواستار جلب مشارکت بیشترین خیرین و نیکوکاران به خصوص سرمایه داران استان شد و گفت: ما در سطح کشور سرمایه داران نیک سرشت و خیر و نیکوکار زیادی داریم اما متاسفانه کمتر در کرمانشاه کار خیریه انجام می دهند که باید آنان را جذب کنیم.

 امیری مقدم یکی از ارکان کمیته امداد را کمک های مردمی و خیرین مردمی دانست و افزود: این نهاد انقلابی به پشتوانه کمک های مردمی به بسیاری از نیازمندان در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کند که در این راستا با اطلاع رسانی بیشتر می تواند کمک های مردمی بیشتری برای نیازمندان جمع آوری کنند.

 استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین با قدردانی و تقدیر از احداث و واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان کمیته امداد گفت: امروزه یکی از مهمترین مشکلات خانوارهای کرمانشاهی تامین مسکن است، زیرا اجاره بهاء سنگین در شهر کرمانشاه باعث رنج و عذاب خیلی از خانوارها شده و در ابتدای هر سال یکی از مهمترین دغدغه ها و نگران های آنان افزایش قیمت اجاره بهاء مسکن است.

 امیری مقدم، خدمت کردن به مردم را با ارزش ترین دارایی هر کس در جهان دانست و افزود: کسی که به مردم به ویژه نیازمندان خدمت کند، بهشت را برای خودش خریده است بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید نیت و هدف و عمل ما خدمت به مردم باشد.

 گفتنی است در این مراسم؛ که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، علاوه بر واگذاری ۱۹۴ واحد مسکونی، از سامانه الکترونیکی هوشمند “آسان صدقه “کمیته امداد کرمانشاه رونمایی شد و همچنین از هزار و ۸۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان به خواتکایی رسیده بودند؛ نیز تقدیر به عمل آمد. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا