اجتماعیقضاییکرمانشاه

کاهش تعداد زندانیان مالی و محکومین قطعی به حبس

در نشست کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه مطرح شد: افزایش 398 موردی بازدید حضوری قضات از زندان و 22 موردی استفاده از پابند الکترونیک/ کاهش تعداد زندانیان مالی و محکومین قطعی به حبس

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماد، رئیس کل دادگستری در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر توسعه برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری، این جلسات به صورت هفتگی و مستمر تشکیل می شود.

دکتر توسلی زاده افزود: حبس زدایی و تلاش در راستای کاهش آمار جمعیت کیفری زندان ها از تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه می باشد، و ضرورت دارد با نظارت عالی و صدور قرارهای بازداشت و بررسی پرونده‌های زندانیان در تحقق این سیاست تلاش شود و این مهم با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ارائه آمار عملکرد در بهمن 1400 نسبت به دی ماه بیان داشت: در بهمن ماه 521 فقره بازدید حضوری توسط قضات از زندان انجام شده است که نسبت به دی ماه 398 مورد افزایش یافته است. 

وی افزود: همچنین در بخش زندانیان مالی شورای حل اختلاف 3 مورد  و در بخش محکومین قطعی به تحمل حبس 4 مورد عملکرد مثبت شده است.

دکتر توسلی زاده اضافه کرد: یکی از موکدات ما، استفاده از پابند الکترونیک بوده است که  در بهمن ماه 22 فقره نسبت به مدت مشابه ماه قبل افزایش پیدا کرده است. همچنین در آمار عملکرد ملاقات خانواده های زندانیان با ایشان 96 فقره عملکرد مثبت نسبت به ماه قبل صورت گرفته است.

وی افزود: در مجموع و بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته از نظر کاهش جمعیت کیفری، استان کرمانشاه 2 پله ارتقا مثبت نسبت به دی ماه داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان با تأکید بر اینکه زندانی کردن افراد نباید آسان باشد، خاطرنشان ساخت: زندان را باید برای مجرمین حرفه ای قرار دهیم و از زندانی کردن افراد به دلیل تبعات ناشی از آن بخصوص آسیبهای اجتماعی و مشکلات خانوادگی خودداری شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا