اجتماعیکرمانشاه

تقدیر ویژه­ ی رئیس جمهور از استاندار کرمانشاه

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی کرونا؛ تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه برای مقابله و کنترل بیماری کرونا در پیک ششم را مطلوب ارزیابی کرد و از بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه به صورت ویژه تقدیر کرد. 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ رئیس جمهور امروز شنبه پس از ارائه گزارش اقدامات استاندار کرمانشاه در کنترل بیماری کرونا از تلاش‌های استان تقدیر کرد و گفت: لازم است که از اقدامات، خدمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و کادر درمان نیز تقدیر و تشکر داشته باشم.

واکسیناسیون 91 درصدی جامعه هدف کرمانشاه برای کنترل کرونا/ تقدیر و تشکر از اقدامات موثر دولت سیزدهم در انجام واکسیناسیون عمومی

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان در استان شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان و بستری ها در پیک ششم هستیم.

وی افزود: در دو هفته گذشته روند بیماری کاهشی و تعداد بستری در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است و تقریباً تعداد بیماران بستری به نصف کاهش یافته است.

مقام ارشد استان اظهار کرد: پیک ششم نسبت به پیک پنجم کوتاهتر و با تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کمتری همراه بوده است، همچنین ضریب اشغال تخت روزانه که در پیک پنجم 3.5 برابر پیک ششم بود کاهش داشته و این کاهش قابل توجه در پیک ششم ناشی از اثر واکسیناسیون عمومی و خدمات دولت مردمی است.  

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه از توجه ویژه دکتر رئیسی و دولت سیزدهم برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون از اولین روز فعالیت دولت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه گزارش های آماری دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد با سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی ایمنی جمعی ارتقا یافته و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است.

امیری مقدم، حمایت دولت خدمتگزار از تلاش های محققان داخلی و افزایش تولید واکسن داخلی را نیز عاملی مهم برای حفظ سلامت عمومی و اجرای واکسیناسیون گسترده دانست و گفت: در اوایل فعالیت دولت با افزاش واردات و در ادامه با حمایت از تولید واکسن داخلی و عرضه گسترده برای تزریق این واکسن به مردم سرعت بخشی مناسبی به روند انجام واکسیناسیون شکل گرفت و امروز در پیک ششم اثرات اقدامات موثر دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی های استان بر اساس گزارش جامع دانشگاه علوم پزشکی پایین تر از میانگین کشوری است و این بررسی صورت براساس روند پیک های دو سال گذشته انجام شده است.

وی خاطر نشان ساخت: براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند کمتر مبتلا شده و در واقع این مهم اثر واکسیناسیون به عنوان اقدام مطلوب دولت موثر بوده است و تکمیل روند واکسیناسیون گروه های هدف را در کرمانشاه با مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

امیری مقدم ضمن تشریح وضعیت واکسیناسیون در گروه های هدف استان کرمانشاه گفت: تا کنون 91 درصد گروه هدف بالای 12 سال دُز اول،  82 درصد دُز دوم و 37.6 درصد نیز دُزسوم را دریافت کرده اند و گروه های سنی 9 الی 12 سال 21.7 درصد و گروه سنی 5 الی 9 سال نیز 8.5 درصد واکسن دریافت نموده اند و این همراهی و همکاری مطلوب برای حفظ سلامت عمومی با مشارکت مردم تداوم و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی گفت: از مردم می خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا