بین المللسیاسی

واکنش آمریکا به حضور ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با بیان ادعایی علیه نقش ایران در منطقه، به حضور مقامات نظامی و موشک‌های ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه واکنش نشان داد. 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارشی درباره حضور مقامات نظامی و موشک‌های ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در بیانیه‌ای گفت: ما عمیقا درباره حضور مقامات نظامی ایران و گزارش‌های  مربوط به حضور افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه در قطر متاسف و نگرانیم.

او با بیان این که «ما به کلی حضور آن‌ها در این نمایشگاه و نمایشگاه پدافند دریایی آن را رد می‌کنیم» در بیان دلیل مخالفت خود ادعا کرد: چون این ایران است که بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات دریانوردی در منطقه خلیج (فارس) است. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: مبادلات مربوط به تسلیحات ایران به طور کلی، تحت قوانین مختلف آمریکا از جمله تحریم‌های مربوط به تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی، قابل تحریم هستند.

به گزارش مادنیوز، واکنش آمریکا در پی این  مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

 رویترز در راستای سیاست‌های ایران‌هراسی غرب، حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی را همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها، قابل توجه برشمرد.

در ادامه این گزارش با اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی آمده است، در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «MQ-9 » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا