اجتماعیکرمانشاه

رفع مشکل آب شرب ۴ محله شهر هرسین تا خرداد ماه سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل تامین آب شرب چهار محله شهر هرسین تا خرداد ماه سال جاری و جایگزینی منابع تامین آب شرب جدید برای شهر خبر داد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، علیرضا کاکاوند به تشریح برخی از اقدامات انجام شده اخیر و در دست اقدام شرکت آبفا در شهر هرسین پرداخت و گفت: پیش از سال جدید کار مطالعات و مناقصه پروژه آبرسانی به چهار محله شهر که با مشکل مواجه بودند انجام شد.

 

وی از اجرای ۴۰۰ متر شبکه توزیع آب در شهرک ایثارگران شهر هرسین و رفع مشکل آن خبر داد و افزود: پروژه آبرسانی به شهرک های شهرداری، بسیجیان و ناحیه کارگاهی ترمینال نور آباد که شامل اجرای ۱۳ کیلومتر شبکه توزیع آب است در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار قرار دارد که تا خرداد ماه سال جاری این محلات نیز از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

 

کاکاوند به تشریح وضعیت منبع تامین آب شرب شهر هرسین پرداخت و خاطر نشان ساخت: آب این شهر از سراب هرسین تامین می شود که خوشبختانه از آبدهی خوبی برخوردار است، اما گاهاً آب شهر به دلیل زمین لرزه های خفیف و یا بارندگی با شدت بالا دچار کدورت می شود هر چند شرکت آبفا جهت رفع این مشکل از قبل یک پکیج تصفیه آب تهیه کرده است، اما جهت تامین آب پایدار و مطمئن و بحث پدافندی نیاز به منبع جایگزین برای شهر احساس می شود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مکان های مختلفی برای حفر چند حلقه چاه در نظر گرفته شده است که کارهای مطالعاتی و ژئوفیزیک آنها انجام گردید، یک محل در منطقه کهریز در شمال شرقی و محله بعدی در حوالی روستای قیسوند مکان یابی شده است کارهای مطالعاتی و عقد قرار داد آن نیز انجام گردید که چاه کهریز حفر شد اما به علت وجود معارضین محلی برای حفر چاه های دوم و سوم با مشکل مواجه شدیم.

 

کاکاوند تصریح کرد: حفر چاه آب در منطقه قیسوند نیز به علت وجود معارض متوقف گردید که پیگیری جهت بر طرف نمودن مشکل موجود در شورای تامین استان دنبال می شود و امیدواریم هر چه زودتر مشکل مرتفع شود تا بتوانیم منبع تامین آب مطمئن تری را برای شهروندان عزیزمان در شهر هرسین داشته باشیم.

 

مدیر عامل شرکت آبفا استان در پایان افزود: علاوه بر تامین آب بحث ساخت مخازن و خطوط بین آن ها را داریم که در حال حاضر قرارداد ساخت یک باب مخزن ۳ هزار متر مکعبی عقد گردید که پس از تعطیلات عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهر هرسین با ۱۲ هزار و ۸۸۵ مشترک آب و فاضلاب و جمعیتی بالغ بر ۴۶ هزار نفر در ۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا