اقتصادیکرمانشاه

معاون استاندار خبرداد: تشكيل كميته اقتصاد دانش بنيان در كرمانشاه

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه گفت: كميته اقتصاد دانش بنيان را با مجوز شوراي توسعه و برنامه ريزي و با رويكرد حمايت و هدايت ايده هاي خلاقانه براي گسترش كسب و كارهاي دانش محور در استان راه اندازي خواهيم كرد. 

 

 

به گزارش پايگاه خبری ماد؛ «بهزاد باباخاني» در جلسه كارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد كه امروز در سالن شهيد سليماني استاندراي برگزار شد؛ از پيگيري موضوعات مربوط به مقوله دانش بنيان در اين كميته خبر داد و اظهار داشت: ايجاد اشتغالزايي پايدار با افزايش واقعي شركت هاي دانش بنيان را با تأكيد استاندار محترم در اولويت قرار داده ايم.

 

وي افزود: بكارگيري دانش و فناوري روز در توليد كالا و خدمات با اتكا به توان داخلي و خودباوري ضمن كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري سبب رشد اقتصادي و ايجاد اميد مي شود و بر همين اساس مي توان راهبرد اقتصاد دانش بنيان را پايه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتي دانست. 

 

 معاون استاندار تصريح كرد: بخش هاي دولتي و خصوصي به صورت منظم و با رويكرد تسهيل گري و شتاب بخشي به رشد كسب و كارهاي دانش محور؛ موضوعات تخصصي مربوط به اقتصاد دانش بنيان را در اين كميته پيگيري خواهند كرد.

 

باباخاني به تاکیدات استاندار کرمانشاه براي اخذ مجوز شورای برنامه ریزی استان و راه اندازي کمیته اقتصاد دانش بنيان اشاره كرد و گفت: یکی از راه های نجات اقتصاد در کنار دانش‌بنیان بودن، اشتغال آفرینی است که لازمه آن تدوین یک سند اکوسیستم کارافرینی است.

 

وي خاطر نشان ساخت: در سال جديد با توجه به ترسيم راه و اعلام شعار سال از سوي مقام معظم رهبري همه بايد به رفع موانع توليد در استان كمك كنيم و اين مهم را جزء راهبردهاي اساسي در برنامه هاي كاري خود بدانيم.

 

وي تصريح كرد: تأكيد رهبر معظم انقلاب در دهه گذشته بر موضوع اقتصاد همواره هوشمندانه بوده و همچنين طي هفت سال گذشته به موضوع توليد توجه ويژه داشته اند با درايت اين هدفگذاري انجام شده و بر اين اساس ما مديران موظف به پيگيري رفع موانع توليد و اشتغال و اجراي برنامه هاي دقيق و راهبردي هستيم.

 

وي بيان داشت: اگر بخواهيم كه خودكفا باشيم، تحريم هاي ظالمانه دشمنان را بي اثر كنيم و همچنين تورم را كاهش دهيم مسيري جز حركت به سمت اقتصاد مقاومتي و توجه ويژه به توليد نداريم و توجه به اين موضوعات منجر به بهبود وضعيت معشيت مردم خواهد شد؛ لذا بايد با جديت و در ميدان عمل، اجرا كننده فرامين مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد و توليد باشيم.

 

باباخاني همچنين توجه ويژه به افزايش شركت هاي دانش بنيان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه توجه به توسعه شركت هاي دانش بنيان وظيفه ما حركت در اين مسير است كه بايد توسعه شركت هاي دانش بنيان جزء اولويت هاي كاري كانون هاي اقتصادي در استان باشد و بايد طوري تلاش شود كه ظرفيت اين شركت ها به دو برابر افزايش پيدا كند.

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري ادامه داد: استاندار محترم كرمانشاه همواره از مديران استان خواسته اند كه نهايت تلاش خود را براي حركت در مسير توسعه اقتصاد و دانش بنيان با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري بكار بگيرند لذا به همين منظور براي تحقق شعار سال كميته اقتصاد دانش بنيان در استان تشكيل خواهد شد كه در آن تمام بخش هاي خصوصي و دولتي به صورت منظم و تخصصي موضوعات مربوط به دانش بنيان را پيگيري خواهند كرد.

 

وي اظهار داشت: همچنين خود را موظف به تلاش ويژه براي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري جوانان پيرو تاكيدات و فرمايشات مقام معظم رهبري مي دانيم و در اين زمينه نيز برنامه هاي راهبردي و تخصصي اجرا خواهد شد.

 

باباخاني با اشاره به عملكرد و فعاليت مطلوب ستاد تسهيل استان در سال گذشته گفت: طبق بررسي هاي بعمل آمده ستاد تسهيل استان در سال گذشته جزء فعال ترين ستاد تسهيل استان ها بوده اما نبايد به اين ارزيابي راضي باشيم و بايد با تلاش بيشتر زمينه هاي توسعه اقتصادي استان را در بخش هاي مختلف فراهم آوريم.

 

وي تصريح كرد: بايد در جلسات ستاد تسهيل استان تلاش كنيم كه درصد مصوبات اجرا شده افزايش پيدا كند و همچنين بررسي شود كه اگر مشكل طرحي حل نشده راهكارها و علت آن مشخص شود و بررسي هاي لازم براي فعال شدن اين طرح هم انجام شود.

 

معاون هماهنگي امور اقتصاداي استانداري همچنين خواستار تشكيل بانك اطلاعاتي براي بررسي دقيق و مستمر مصوبات ستاد تسهيل استان شد.

 

وي فعاليت عمده و مهم اين ستاد را سياست گذاري و تدوين برنامه هاي راهبردي و مهم براي رفع موانع توليد و كمك به رونق اقتصادي استان برشمرد.

 

باباخاني با بيان اينكه در سال جاري قطع ارائه خدمات مانند آب، برق و گاز به واحدهاي توليدي و همچنين تملك واحدهاي توليدي استان بدون مجوز ستاد تسهيل ممنوع است، از شركت شهرك هاي صنعتي استان خواست كه براي رفع موانع توليد مشكلات اين واحدها را ويژه احصا كنند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا