اجتماعیکرمانشاه

افتتاح تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری آن

تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد و ۶ روستای اقماری این شهر در شهرستان ثلاث باباجانی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به بهره برداری رسید.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان در حاشیه افتتاح تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد در روز پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ به تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بارش ها در کشور و استان حقیقتا نیاز به یک کار جهادی در زمینه آب شرب احساس می شد که با پیگیری های هم جانبه ی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه اعتبارات خوبی در حوزه آب شرب استان مصوب گردید که از حدود هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که این رقم نسبت به سال قبل بیش از ۸ برابر افزایش داشته است.

 

 وی از آغاز پروژه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان به واسطه این اعتبارات خبر داد و افزود: این شرکت پروژه آبرسانی به ۴۶۰ روستا و همچنین آغاز پروژه های آبرسانی در اکثر شهر های استان را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آنها تصفیه خانه اضطراری آب شهر تازه آباد است که با توجه به مشکل کیفی که در آب شرب شهر به وجود آمد بلافاصله کار مطالعاتی و طراحی آن آغاز و در یک بازده زمانی کمتر از دو ماه این تصفیه خانه با هزینه ای نزدیک به ۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و ۶ هزار و ۹۶۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

 

به گفته کاکاوند شهرستان ثلاث باباجانی یکی از شهرستانهای پر تنش استان از نظر آب شرب بود بخصوص در حوزه روستایی با توجه به این مسئله که لازمه هر کاری مبحث مالی و اعتباری آن است بلافاصله در سال ۹۹ پیگیر بحث مطالعات طرح های آبرسانی شدیم و در نیمه سال ۹۹ با پیگیری هایی که شد توانستیم اعتبارات خوبی را در حوزه آب شرب استان برای سال ۱۴۰۰ مصوب کنیم که جا دارد از همه نمایندگان استان بابت این موضوع تقدیر و تشکر نماییم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بودجه اورامانات در سال ۱۴۰۰ را حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: ۱۰۱ میلیارد تومان از این رقم اعتبار مصوب شهرستان ثلاث باباجانی می باشد.

 

این مقام مسئول به تشریح وضعیت آب شرب شهرستان ثلاث باباجانی پرداخت و تصریح کرد: بجز شهر تازه آباد آبرسانی به شهرهای میرآباد، ازگله و ۳۷ روستای دارای تنش آبی که گاها با تانکر آبرسانی می شوند را در لیست برنامه های خود قرار داده ایم که برخی از این پروژه ها در مرحله مناقصه قرار دارند و یا با پیشرفت ۵۰ الی ۶۰ درصد در حال انجام هستند و برخی دیگر از این پروژه ها با موفقیت به پایان رسیده اند.

 

وی افزود: در استان کرمانشاه سالانه به صورت میانگین ۴ حلقه چاه حفر می شد که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۵۰ حلقه رسید و تا پایان سال مالی ۱۴۰۰(۱۴۰۱/۰۴/۳۱) این عدد را به ۷۰ حلقه خواهیم رساند، در حال حاضر در منطقه اورامانات دو دستگاه حفار در باینگان و منطقه نهرابی مشغول به کار هستند و در هفته آینده یک دستگاه دیگر جهت حفر چاه شهر شاهو وارد اورامانات می شود.

 

کاکاوند به پروژه حفر چاه میرآباد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: به علت موفق نبودن حفر چاه عمیق در این منطقه حفر دو حلقه چاه دستی در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت که یکی از چاه ها به آبدهی خوبی رسیده و دیروز نیز استارت چاه دوم زده شد که پس از تعطیلات یک اکیپ جهت مطالعه خط انتقال آن به منطقه اعزام و تا خرداد ماه این چاه ها وارد مدار بهره برداری خواهد شد. همچنین کار مطالعات و مناقصه پروژه آبرسانی شهر ازگله به اتمام رسیده و در فروردین ماه اجرای پروژه شبکه آبرسانی شهر ازگله آغاز خواهد شد که این طرح طی سه ماه قابل اتمام است.

 

کاکاوند در پایان اظهار داشت: مشکل کمبود آب شرب شهر تازه آباد با حفر و یا وارد مدار نمودن دو حلقه چاه نیمه عمیق مرتفع خواهد شد همچنین ما امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تصفیه خانه فاضلاب شهر تازه آباد را به بهره برداری برسانیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا