اقتصادیکرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه خبرداد: رفع مشکلات فراروی توسعه فرودگاه کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از رفع مشکلات اجرای عملیات توسعه، بهسازی و احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه به منظور گسترش طرح های زیرساختی و زیربنایی در مسیر پیشرفت استان خبر داد. 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ « دکتر منوچهر فخری» در نشست هماهنگی مسوولین و فرماندهان هوانیروز ارتش و فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی که به منظور رفع مشکلات و موانع فراروی اجرای عملیات بازسازی و توسعه فرودگاه برگزار شد؛ اظهار داشت: این طرح به طول سه هزار در مدت زمان سه سال انجام خواهد شد.

 

وی افزود: فرودگاه کرمانشاه هاب و مرکزیت منطقه غرب کشور است که با اجرای طرح توسعه امکان فرود تمامی هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم می شود.

 

 فخری از توسعه طرح های زیرساختی و زیربنایی به ویژه در بخش حمل و نقل برای تحقق اهداف توسعه ای در استان خبر داد و گفت: سیستم حمل و نقل یکی از ارکان اصلی توسعه در عرصه های مختلف به ویژه گردشگری محسوب می شود و با توجه به ظرفیت های استان در حوزه های اقتصادی، مرزی و صنعت توریسم ضرورت انجام این مهم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. 

 

 معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:طرح توسعه این فرودگاه بعد از 25 سال شروع شده و ضمن بهسازی و احداث باند جدید می توان از مزایای این طرح هم استفاده کرد که خوشبختانه با تأکید و پیگیری ویژه استاندار محترم و با مشارکت ارتش و هوانیروز کرمانشاه این امر محقق خواهد شد.

 

وی گفت: اجرای طرحی بسیار مهم و اثرگذار همچون احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه مورد پیگیری و تعامل قرار گرفت که قطعاً این پروژه نقش بسیار مهمی در روند توسعه و بالندگی استان ایفا خواهد کرد.

 

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور ۱۲۰ پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور دارد.

 

این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه  احداث شد.

 

این فرودگاه هم اکنون با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس) به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس رسانی است،  در بخش ایمنی و آتش نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

 اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می کنند و پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا