اقتصادیدولت

وزیر نیرو : بهره‌برداری از 26 سد تا پایان سال‌جاری در کشور

وزیر نیرو با اشاره به زمان‌بندی دقیق پروژه‌ها در صنعت آب و برق کشور گفت: در سال جاری به طور میانگین برای هر 13 روز بهره‌برداری از یک سد برنامه‌ریزی شده است و بر همین اساس 26 سد تا پایان سال‌جاری یا به مرحله آبگیری رسیده یا بهره‌برداری خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، “علی‌اکبر محرابیان” امروز یکشنبه در نشست تخصصی مدیران صنعت آب و آبفای کشور که با محوریت تبیین اهداف و‌ برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات وزارت نیرو برگزار شد، فعالیت دولت سیزدهم را در چندماه گذشته موثر دانست و گفت: در چند ماه گذشته ابتدا پروژه‌های دارای اولویت را شناسایی کردیم و سپس در مرحله تجهیز برای تکمیل پروژه‌ها، بسیاری از نیازهای وزارت نیرو را در قانون بودجه 1401 تجمیع کردیم.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه مرحله سوم، اجرای پروژه‌های اضطراری است که برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور یکی از مهم‌ترین موضوعات و جزو چهارمین اقدام موثر وزارت نیرو در این مدت است.

 

محرابیان شرایط امروز کشور را با سال‌های گذشته متفاوت دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی که فاصله معناداری بین تقاضا و عرضه وجود دارد، باید ابزار مدیریتی خود را تغییر دهیم.

 

وی همچنین در ادامه عدالت، شفافیت و قانون‌مداری را از اصول جدید مدیریتی آب عنوان کرد و بر رفع موانع موجود با بکارگیری صحیح این اصول تاکید کرد.

 

وزیر نیرو با اشاره به لزوم اجرای دقیق پروژه‌ها، گفت: اولویت‌بندی، تجهیز منابع و زمانبندی سه شرطی است که در صورت رعایت در اجرای تمامی پروژه‌ها، می‌توانیم به قول‌های خود جامه عمل بپوشانیم.

 

وی با اشاره به بودجه نسبتا خوب سال 1401 برای صنعت آب و برق، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه امسال بر اساس میزان فعالیت شرکت‌های آب و برق صورت گرفته و با توجه به حساسیت استفاده از منابع بایستی بهره‌ کافی و هدفمند از بودجه، در دستور کار مدیران قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا