کرمانشاه

تشریح برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در راستای تحقق شعارسال ۱۴۰۱

‍ دکتر وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان در گزارشی برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در راستای تحقق شعارسال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ) را ارائه نمودند .

 

به گزارش پایگاه خبری ماد،  وفایی به طور خاص به چرایی اهمیت موضوع دانش بنیان پرداختند و گفتند: دانش و فناوری از طریق توسعه امکانات و مرزهای تولید و اشتغال از طریق بهره گیری از ظرفیت های خالی تولید بر تولید اثرگذار هستند. و این دو عامل در نهایت پیامدهایی همچون افزایش درآمد خانوار، کاهش وابستگی به واردات، افزایش عرضه و تقاضا، کاهش عمومی قیمت ها و کاهش فقر را به دنبال خواهند داشت.

 

دکتر وفایی درادامه سیاست های کلی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱ که شامل : ۱- بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب ۲- نظریه پایه توسعه و اسناد ملی و استانی آمایش ۳- اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های بودجه سال ۱۴۰۱ و ۴- افزایش نفوذ فناوری‌های نوین (دانش بنیان) در بخش های مختلف اقتصادی است را بیان نمودند .

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خاتمه راه اندازی کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی با مسئولیت معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری پارک علم و فناوری و عضویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی مرتبط را در جهت تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در سال جاری را پیشنهاد نمودند و گفتند پارک علم و فناوری استان، حداکثر تا پایان ماه جاری برنامه پیشنهادی جهت افزایش صددرصدی شرکتهای دانش بنیان استان که شامل شیوه نامه برگزاری جلسات و تکالیف دستگاه های اجرایی باشد را به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی جهت بررسی و تطبیق با اسناد بالادستی و طرح در جلسات آتی ستاد ارسال نماید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا