سلامتکرمانشاه

دکتر قادری : بیمه شدگان سلامت برای تشکیل پرونده الکترونیکی به پزشک خانواده خود مراجعه کنند

در حال حاضر تعداد۳۶۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت همگانی شهری هستند که برای ۲۴۰ هزار نفر از آنها تاکنون ۱۵۷ پزشک خانواده منصوب شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، دکتر قادری بیان کرد: در صورت عدم مراجعه بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی به پزشک خانواده تعیین شده ممکن است بیمه آنان غیر فعال شود، به همین خاطر برای تکمیل روند تشکیل پرونده الکترونیکی خود حتما لازم و ضروری است مراجعه اولیه داشته باشند.

 

بیمه شدگانی که برای آنها پزشک تعیین شده، لازم است برای دریافت هرگونه خدمت درمانی ابتدا به پزشک خانواده مراجعه کنند، در صورتی که پزشک خانواده تشخیص داد او را به متخصص یا پارکلینک که نیاز دارد، ارجاع می دهد و مراحل درمان خودش را از آنجا ادامه می دهد.

 

 بیمه شدگان در اسرع وقت به پزشک خانواده معرفی شده ، مراجعه کنند در غیر اینصورت بعد از ۶ ماه ممکن است بیمه آنها غیر فعال شود و برای دریافت خدمات درمانی در مراکز دچار مشکل شوند.

 

همچنین کسانی که دارای بیمه همگانی سلامت هستند و فشار خون و دیابت دارند باید برای تشکیل پرونده به پزشک خانواده مراجعه کنند.

 

بیمه شدگان هر بار به پزشک خانواده مراجعه کنند فقط ۶ هزار تومان هزینه ویزیت پرداخت می کنند و اگر پزشک خانواده آنها را به متخصص ارجاع دهد، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تقریبا می شود گفت هزینه درمان برای خانوارها رایگان است.

 

به دلیل کمبود پزشک هنوز برای عده ای از بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی پزشک خانواده تعیین نشده و همچون گذشته برای دریافت خدمات درمانی می توانند به مراکز درمانی دولتی، بیمارستان های دولتی مراجعه کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا