سلامتکرمانشاه

سویه قوی “BA.2” در راه است/ نگرانی از پایین بودن تزریق “دوز سوم” در کرمانشاه

 دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه: با توجه به احتمال ورود سویه جدید و قوی BA2 کرونا، پایین بودن سطح واکسیناسیون دوز سوم و نیز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان در استان بسیار نگران کننده است.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر شکیبا گفت : درصد واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان پایین است و متاسفانه در حال حاضر تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت هدف استان دوز سوم را تزریق کرده اند.

 

 واکسن کرونا هیچ عارضه و خطری ندارد و بیش از یک سال از شروع واکسیناسیون می گذرد و طی این مدت عارضه جدی گزارش نشده است.

 

 واکسن در کاهش آمار مرگ و میر کرونا در موج ششم بسیار موثر بوده است و طبق آمار به دست آمده میزان مرگ و میر در مبتلایانی که واکسن زده اند نسبت به افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، ۱۹ برابر کاهش داشته است.

 

این کاهش ۱۹ برابری مرگ و میر در مبتلایان واکسن زده خود گویای اثربخشی و تاثیرات مثبت واکسن کرونا است و نشان دهنده تهدید جدی برای افرادی است که هنوز واکسن نزده اند.

 

 سویه جدید BA2 در برخی کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است ،این سویه جدید یک سویه فرعی “اُمیکرون” می باشد که در میزان قدرت سرایت همانند ” اُمیکرون” بوده، اما برخلاف امیکرون شدت آن با سویه دلتا برابری می کند.

 

 تنها عامل موثر در کاهش مرگ و میر با ورود این سویه جدید تزریق واکسن کرونا است، بنابراین از تمام افراد خواهش می کنیم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

 بیشتر نگرانی ما در کنار پایین بودن تزریق دوز سوم، عدم تزریق واکسن برای کودکان و نوجوانان است و در حال حاضر درصد واکسیناسیون در این دو قشر،از جمعیت هدف  پایین تر است.

 

والدین نباید با جان فرزندان خود بازی کنند، کرونا شوخی بردار نیست و اگر فرزند آنها گرفتار شود و واکسن نزده باشد، قطعا مقصر اصلی والدین آنها هستند.

 

 ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا حتی اگر برای آنها خطر مرگ به همراه نداشته باشد، عوارض احتمالی مانند ابتلا به دیابت یا بیماری های کلیوی را در آینده به همراه دارد.

 

 با توجه به این خطرات و احتمال شیوع سویه جدید BA2 از تمام والدین می خواهیم نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهتمام ورزیده و هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا