اجتماعیکرمانشاه

پزشکی قانونی کرمانشاه سوله بحران ایجاد می‌کند

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ایجاد سوله بحران را نیاز اصلی شهر کرمانشاه دانست و گفت: برای رفاه حال همشهریان سوله بحران با همکاری شهرداری در محل آرامستان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر «سلیم خانی»  اظهار داشت: همانطور که قول داده بودیم سال گذشته ۲ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود افتتاح شد و بنا داریم در صورت تامین اعتبار مرکز پزشکی قانونی در شهرستان صحنه را هم تاسیس کنیم.

 

سال گذشته ۴۳ هزار معاینه در پزشکی قانونی کرمانشاه انجام شد

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیاد است اما با همراهی مردم و مسئولان پله پله می‌توانیم از این موانع عبور کنیم افزود: به عنوان نمونه مرکز ژنتیک پزشکی قانونی کرمانشاه یکی از مجهزترین مراکز کشور است بطوریکه سایر استان‌های کشور هم بسیاری از نمونه‌های خود را به کرمانشاه ارسال می‌کنند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از انجام ۴۳ هزار معاینه در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته ۱۶ هزار ادعای نزاع، ۹ هزار و ۱۴۴ مورد ادعای تصادف، ۶۳۴ مصدوم حادثه کار ثبت شده و ۴۶۱ مورد فوت ناشی از تصادف و ۳۹ مورد هم فوت ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

 

دکتر خانی تعداد فوت ناشی از گاز گرفتگی در سال گذشته را ۲۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین متاسفانه در سال گذشته ۵۰ نفر کرمانشاهی را به علت سوختگی، ۲۴ نفر را به علت غرق‌شدگی و ۲۴ نفر را به علت برق‌گرفتگی از دست دادیم که در مجموع تعداد اجسادی که سال گذشته به پزشکی قانونی ارجاع شد ۲ هزار و ۲۳۱ جسد بود.

 

زمان پاسخگویی پزشکی قانونی کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

دکتر خانی آزمایشات انجام شده را در چهار بخش سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، ژنتیک و سرولوژی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در بخش سم شناسی ۲ هزار و ۱۸۷ پرونده تشکیل و برای آنها ۴۸ هزار آزمایش صورت گرفت و همچنین در بخش آسیب‌شناسی ۶۴۳ پرونده، در بخش ژنتیک ۸۹ پرونده و در بخش سرولوژی هم ۲۷۶ پرونده تشکیل و پیگیری شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین در خصوص تعداد کمیسیون‌های تشکیل شده هم گفت: سال گذشته ۹۲۵ کمیسیون تشکیل شد که ۵۰ مورد شکایت در خصوص قصور پزشکی بود که در ۲۶ مورد پزشکان محکوم و در ۲۴ مورد هم پزشکان تبرئه شدند.

 

وی یکی از مشکلات پزشکی قانونی را جعل، ایجاد تصادفات ساختگی، شکستگی و گلوله خوردگی عنوان کرد و گفت: با افتتاح مرکز رادیولوژی مشکل تصویربرداری از اجساد برطرف شد و همچنین با استقرار همکار پزشکی قانونی در بیمارستان‌ها و معاینه بیماران امکان اضافه کردن حوادث ساختگی هم وجود ندارد.

 

دکتر خانی زمان پاسخگویی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی قانونی در کرمانشاه را کمتر از ۲۰ روز و زمان پاسخ‌دهی به امورات تشریح را کمتر از ۵۰ روز اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سازمان مرکزی زمان بیشتری را برای پاسخگویی در این موارد تعیین کرده اما پزشکی قانونی کرمانشاه همیشه در زمان کمتری جواب استعلامات و آزمایشات مربوطه را در اختیار همشهریان قرار می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا