سلامت

بدهی ۸۰۰۰ میلیاردی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این‌که با توجه به شرایط فعلی، فعلا بروز موج سهمگین کرونایی دیگری را پیش‌بینی نمی‌کنیم، اگرچه که افزایش مختصری خواهیم داشت، گفت: متاسفانه تامین اجتماعی تا امروز حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها دارد و هنوز پرداخت نکرده است. 

 

به‌گزارش پایگاه خبری ماد،  دکتر کر اظهار داشت: بدهی هشت ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت 

وی درباره وضعیت درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها نیز گفت: بحث درآمدی بیمارستان‌های در موج پنجم به شدت اُفت کرده بود. زیرا در آن موج اعمال الکتیو بیمارستان‌ها تعطیل شده بود. ما سعی کردیم در موج اُمیکرون شرایط بیمارستان‌ها را مدیریت کنیم. به هر حال قرار نیست به دلیل کرونا، همه خدمات بیمارستان برای کرونا باشد و بقیه خدمات تعطیل شود و مردم به دلیل بیماری‌های دیگر آسیب ببینند. در موج ششم شرایط را مدیریت کردیم و در عین حال که مبتلایان به کرونا به طور کامل  پذیرش شدند و ارائه خدمت برایشان انجام شد و در عین حال تخت، دارو و خدمات برای بیماران کرونایی وجود داشت، در عین حال اعمال و بستری‌های الکتیو و غیر اورژانس‌مان هم برقرار بود.

 

کریمی ادامه داد: البته از آنجایی که مردم مقداری از محیط بیمارستان در روزهای اوج کرونا می‌ترسیدند، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کماکان کاهش یافته است، اما به آن شدتی که در موج پنجم و قبل از آن وجود داشت، نیست و شرایط مقداری بهتر می‌شود. امیدواریم با افزایش تعرفه‌های پزشکی مقداری شرایط جبران شود. در عین حال از نظر بودجه‌ای هم شدیدا در مضیقه هستیم. عمده درآمد بیمارستان‌ها مربوط به درآمد اختصاصی است که بیمه‌ها باید بپردازند، اما متاسفانه تامین اجتماعی تا امروز حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها دارد و هنوز پرداخت نکرده است. یعنی حدود هفت تا هشت ماه است که پول بیمارستان‌ها را پرداخت نکرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا