اقتصادیدولت

تأكید رئیس جمهور؛ حمایت از مؤدیان خوشنام و خوش حساب

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در گردهمایی سراسری مدیران سازمان امور مالیاتی از خواسته رئیس جمهور برای انتقال پیام وی به آنها در خصوص حمایت از مؤدیان خوش حساب مالیاتی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه مالیات ستانی هوشمند، همیشه در دستور کار بوده است گفت: تمام اسناد بالادستی در این حوزه، اعم از برنامه‌های پنج ساله، سند تحول مالیاتی، برنامه های اعلامی وزرای اقتصاد و رؤسای پیشین جمهور و … همواره، مشحون از همین تعابیر و مکنونات بوده است، اما متأسفانه تا محقق شدن این آمال و خواسته ها، کماکان فاصله زیادی داریم.

 

خاندوزی تصریح کرد: حتی اگر عملکرد ما نسبت دو یا پنج سال قبل، خیلی بهتر شده باشد نیز، باز، اگر نتوانیم با انتظارات جامعه، هماهنگ شویم و نتوانیم مقصود خود از تحول را مطابق با زبان جامعه، ترجمه کنیم، ممکن است، قضاوت نهایی مخاطب عام نسبت به تمام تلاش های ما، مطابق و متناسب انتظار نباشد.

 

وی ادامه داد: یک مسئله ای هست که شخص آقای رئیس جمهور تأکید کردند من به شما ابلاغ کنم و آن توجه ویژه به حقوق فعالان اقتصادی خوشنام و خوش حسابی است که ممکن است در یک دوره مالیاتی با چالشی مواجه شده باشند اما مجموعه سوابق آنها نشان می‌دهد که باید از آنها حمایت کنیم و در این مسیر باید از حداکثر فرصت ها و امکانات قانونی استفاده کنیم.

 

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این مسئله که چه کسانی از سقف اختیارات قانونی شما برخوردار می شوند و چه کسانی خیر، بسیار مهم است.

 

خاندوزی تأکید کرد: با نگاه کمک به فعالان اقتصادی خوش حساب، حتماً سهل گیری و کمک به مؤدی برای عبور از یک دوره مالی سخت و دشوار، حتما باید در دستور کار شما قرار گیرد چون در نهایت و در یک نگاه بلند مدت، حضور و حفظ بنگاه های اقتصادی و تولیدی، موجب افزایش درآمد های مالیاتی خواهد شد، بنابراین ما نباید طوری عمل کنیم که فعال اقتصادی عطای کار را به لقای آن ببخشد و از کسب و کار بیرون رود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا