اقتصادیدولت

استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهینه‌سازی مصرف برق

وزیر نیرو با اشاره به استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان برای بهینه‌سازی مصرف برق گفت: باید بتوانیم با بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت موجود در مدیریت آب و برق، برای بهینه سازی مصرف، گام موثری برداریم.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به چالش‌های صنعت آب و برق گفت: در چندین بخش نیازمند حمایت دولت هستیم که با توجه به شناسایی و اولویت‌بندی طرح‌ها، با تصویب بودجه ۱۴۰۱ امیدواریم طرح‌هایی که برنامه‌ریزی کردیم به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

وزیر نیرو با تاکید بر پروژه‌های موجود در حوزه آب ادامه داد: تکمیل سامانه‌های آبی، آبرسانی شهر‌ی و روستایی که جزو برنامه‌ریزی‌های مهم بوده، باید اجرا شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه برق هم باید ظرفیت‌های تولید برق را به صورت چشمگیر افزایش دهیم، افزود: برنامه چهار ساله وزارت نیرو برای این بخش آغاز شده که برخی از طرح‌ها در حال احداث و برخی متوقف شده بود که به تازگی شروع شده که این جلسه برای تامین مالی و پشتیبانی از این طرح‌ها بسیار مفید بود. امیدواریم در دولت مصوباتی دریافت کنیم تا اجرای این طرح‌ها سرعت پیدا کند.

 

محرابیان با اشاره به شعار سال و لزوم تحقق این شعار خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان نکته دیگری است که در این جلسه به آن اشاره شد. باید بتوانیم با پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت موجود در مدیریت آب و برق، برای بهینه سازی مصرف، گام موثری برداریم البته دولت نیز در زمینه برخورداری از اعتبارات اعلام آمادگی کرده است.

 

محرابیان در ادامه با اشاره به آمادگی وزارت نیرو برای تابستان، تصریح کرد: احداث ۶ هزار مگاوات نیروگاه تا پیش از تابستان امسال پیش‌بینی شده است. البته اگر نیروگاهی به موقع وارد مدار نشد، نیروگاه جایگزین در نظر گرفته شده و از این بابت نگرانی نداریم.

 

با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که برای مدیریت مصرف و استفاده از ظرفیت‌هایی که امکان کاهش مصرف را در بخش خانگی به‌ویژه مشترکان پرمصرف شده، امیدواریم با همکاری مفید بخش خانگی و صنعتی بتوانیم با کمترین مشکلات برق را برای تابستان مدیریت کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا