اجتماعیقضاییکرمانشاه

بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از زندان مرکزی/ دیدار با زندانیان جرائم مالی و غیرعمد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان جرائم مالی از زندان مرکزی کرمانشاه بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر توسلی زاده در دیداری صمیمی و چهره به چهره با جمعی از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد، دستورات لازم جهت پیگیری درخواست ها و مشکلات حقوقی و قضایی آنها را صادر کرد.

 

لازم به ذکر است تعدادی به نمایندگی از جمع زندانیان مالی، درخواستها، مشکلات و مسائلی از جمله موضوع اعسار و درخواست تقسیط، تأخیر و تأدیه، اعمال ماده ۴۷۷ و … را مطرح و از رئیس کل دادگستری خواستار پیگیری و بررسی آنها شدند.

 

دکتر توسلی زاده در ادامه با تأکید بر موضوع کاهش جمعیت کیفری استان افزود: مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: این مهم از تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز ریاست محترم قوه قضاییه است که فرموده‌اند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

 

وی با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد، خاطرنشان ساخت: با زندانی کردن افراد هزینه‌های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می‌شود و گاه این هزینه‌ها تا مدت‌ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند که ما باید از تحمیل این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

 

دکتر توسلی‌زاده تأکید کرد: زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم چرا که این مهم سبب می‌شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل‌گیری آن‌ها شویم.

 

عالی ترین مقام قضایی استان خطاب به زندانیان گفت: ما به دنبال حل مشکلات شما هستیم و شما هم باید طوری رفتار کنید که پایتان به زندان باز نشود.

 

وی با تأکید بر این که هر اقدام قانونی که منتهی به رفع مشکلات زندانیان شود انجام می دهیم، ادامه داد: هیچ محدودیتی برای موضوع مرخصی و تمدید مرخصی زندانیان مالی و غیرعمد قائل نیستیم، البته به شرطی که به دنبال حل مشکلات و جلب رضایت شاکی خود باشید.

 

دکتر توسلی زاده ضمن تماس تلفنی با برخی قضات جهت بررسی دقیقتر پرونده زندانیان گفت: قضات محترم بایستی دقت کافی در شیوه صدور احکام درخواست تقسیط و موضوع اعسار داشته باشند به صورتی که هم شاکی به حقش برسد و هم اینکه متهم توان پرداخت داشته باشد.

 

وی همچنین افزود: یک نفر همکار قضایی را جهت پیگیری و بررسی تمامی دادخواست های زندانیان مأمور می کنیم.

 

دکتر توسلی زاده در پایان خاطرنشان ساخت: در سال گذشته حدود یک میلیون دیدار مردمی توسط مدیران قضایی کشور با مردم انجام‌ شده که بیش از یک دهم آن سهم استان کرمانشاه بوده است و این نشانگر این است که ما به فکر مشکلات مردم استان هستیم و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا