سلامتکرمانشاه

افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی در دانشگاه علوم پزشکی

  دکتر خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه: خوشبختانه طی چهار سال گذشته موفق به کسب رتبه اول فناوری در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشور ، تاسیس و راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه ،افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به 14 مورد و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی تمام وقت و پاره وقت شده ایم .

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، خدارحمی اظهار داشت، با توجه به انتخاب شعار سال با عنوان « تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین » از سوی مقام معظم رهبری، توسعه فضای در اختیار شرکتهای فناور از 80 متر مربع به بیش از 400 متر مربع ، افزایش تعداد واحدهای فناور از 25 به 69 و افزایش قراردادهای ارتباط با صنعت از 11 فقره به میزان 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به بیش از 40 فقره با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این راستا می باشد.

 

 واحد انتقال تکنولوژی و راه اندازی دفتر مالکیت فکر (کانون پتنت ایران) نیز در راستای توسعه زیرساخت های تشکیلات ایجاد شده است.

 

 اکنون تعداد اختراعات مرکز رشد فناوری سلامت 144 مورد است که در 4 سال گذشته نصف این رقم ثبت شده و در این مدت ما موفق شده ایم فروش 10 میلیاردریالی خود را به 210 میلیارد ریال برسانیم.

 

 با تلاش های صورت گرفته، 26 مجوز تولید محصولات برای شرکت های عضو مرکز رشد فناوری سلامت دریافت شده که 5 پروانه بهره برداری ، استانداردهای ایزو9001 و 13485 و تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای تولید ماسک های N99 و N100 از این جمله اند.

 

 تا کنون تاییدیه GMP از سازمان غذا و داروی کشور جهت تولید ماده اولیه داروهای پرامی پکسول و دونپزیل توسط شرکت نیکان اکسیر نیز دریافت شده است.

 

 دانشجویان در سه دوره المپیاد در رشته کارآفرینی در نظام سلامت آموزش داده شده اند و یک مدال برنز و دو دیپلم افتخار توسط دانشجویان کسب شده است.

 

 با توجه به نقش آفرینی شرکت های فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت در حوزه مقابله با کرونا نیر می توان به تولید محصولاتی مانند ماسک های سه لایه ، ماسک های n95 و n99 ، دستگاه تولید دستکش ، یخچال پرتابل ، صفحه کلید صوتی آسانسور ، دستگاه نوبت دهنده غیر لمسی و… اشاره کرد.

 

بیش از 50 شرکت تولیدی در حوزه سلامت فعالیت می کنند که از این شرکت ها 9 شرکت در حوزه تولید داروهای شیمیایی ، 2 شرکت در حوزه خدمات سلامت ، 7 شرکت در حوزه صنایع غذایی و مواد بهداشتی ، 17 شرکت در حوزه تجهیزات سلامت ،5 شرکت در حیطه کیت های تشخیصی ، 4 شرکت در زمینه داروهای گیاهی  ، 5 شرکت در حوزه بهداشت محیط و کشاورزی و نیز 4 شرکت در حوزه محصولات حاصل از ارتباط با صنعت و جامعه مشغول به فعالیت می باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا