سلامتکرمانشاه

ضرورت تزریق دو نوبت واکسن سرخک برای کودکان یک ساله و ۱۸ ماهه

[image_slider] [image_items link=”LINK_IMAGE” source=”IMAGE_SOURCE”] Description [/image_items] [image_items link=”LINK_IMAGE” source=”IMAGE_SOURCE”] Description [/image_items] [image_items link=”LINK_IMAGE” source=”IMAGE_SOURCE”] Description [/image_items] [/image_slider]

دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما : تاکنون موردی از ابتلا به بیماری سرخک در استان گزارش نشده است و تزریق دو دُز واکسن در دو نوبت برای کودکان یک ساله و ۱۸ ماهه، می‌تواند کودکان را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر شاه آبادی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون کودکان همچنان در اولویت بوده و در این زمینه به مراقبان بهداشتی برای پوشش واکسن توصیه‌های لازم شده است و هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان تاکنون صورت نگرفته است.

 

بیماری سرخک به عنوان یک بیماری ویروسی به طور معمول در سنین زیر پنج سال بروز می‌کند و می‌تواند کشنده باشد، اما تزریق دو دُز واکسن در دو مقطع زمانی کودکی، می‌تواند کودکان را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد

 

مراقبان سلامت برای پوشش و یادآوری به خانواده‌ها مرتب از طریق تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیگیر تزریق دو نوبت واکسن در یک سالگی و ۱۸ ماهگی سرخک کودکان هستند.

 

 سرخک یک بیماری مسری بوده و راه انتقال این ویروس از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است و احتمال ابتلا در افرادی که در برابر این ویروس واکسینه نشده‌اند وجود دارد.

 

 باتوجه به مشاهده ابتلا به بیماری سرخک در برخی از شهرستان‌ها، با وجود اینکه تاکنون هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان استان صورت نگرفته است نگرانی‌هایی بر اثر مسافرت به استان‌هایی که سرخک شیوع یافته، وجود دارد که اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

 

واکسیناسیون مربوطه در برابر بیماری سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) در قالب پیوست دفترچه معاینه کودکان قابل روئیت است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا