اقتصادیکرمانشاه

کرمانشاه بهشت سرمایه گذاری و فرصت های توسعه است

استاندار کرمانشاه از تدوین اطلس سرمایه گذاری استان برای معرفی قابلیت ها، تخصصها و اولویت های توسعه ای هر منطقه بر اساس سند آمایش سرزمینی خبر داد و گفت: این استان با داشتن محیطی بهره ور و مستعد بهشت سرمایه گذاری و فرصت های توسعه است. 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد،«بهمن امیری مقدم» روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تدوین اطلس سرمایه گذاری استان اقدامی مهم و مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده های موثر برای تسهیل فرآیند تصمیم گیری و معرفی قابلیت های موجود با ارائه پیشنهادهای کارشناسانه و دارای امکان سنجی برای متقاضیان است. 

 

وی افزود: در مسیر جذب طرح های سرمایه گذاری مسیر کار متقاضیان سرمایه گذاری را تسهیل خواهیم کرد و ضمن ایجاد تسریع در انجام امور اعلام می کنیم که در کرمانشاه از حمایت ویژه ای برخوردار خواهند شد. 

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این استان با داشتن محیطی بهره  ور و مستعد برای بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های درون استان در مسیر توسعه، قابلیت استفاده از جاذبه های گردشگری، مزیت اقلیم، آب و معادن غیرفلزی، ذخایر نفت، گاز، قیر و صنایع بزرگ و نیل به پیشرفت بر اساس گذر از کشاورزی سنتی به مدرن به عنوان محور توسعه و جذب سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و زنجیره تکمیلی را دارد.

 

امیری مقدم گفت: در سند آمایش سرزمین استان جهت گیری های کلی مسیر توسعه پایدار استان و مهم ترین حوزه های فعالیت آن در یک افق بلندمدت متناسب با ظرفیت ها و محدودیت های استان ترسیم شده است و تبیین راهبردها و ارائه اطلاعات لازم در حوزه سرمایه گذاری باید در اطلس نیز پیش بینی شود، به نحوی که این اطلس هوشمند و مبتنی بر اطلاعات مکانی و جغرافیایی نیز باشد.

 

 وی خاطر نشان ساخت: در سال 1401 برای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید، ایجاد اشتغالزایی پایدار برای هر یک از مناطق و شهرستانهای استان تخصصها و اولویت هایی لازم را مشخص کرده ایم که مبنای جهت دهی صحیح به منابع و تداوم توسعه با شناخت ظرفیت ها و بر پایه توانمندی های بومی و پشتیبانی ملی خواهد شد. 

 

استاندار کرمانشاه توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی با جذب اعتبارات ملی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های مناطق و شهرستانها باید شهرک های صنعتی را در حوزه های مختلف گسترش دهیم تا مسیر سرمایه گذاری امن و ایمن با پشتیبانی لازم برای متقاضیان فراهم شود. 

 

وی فعالیت واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل، احیای واحدهای راکد، توسعه واحدهای تولیدی موفق و افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال هم به منظور ایجاد اشتغال بیشتر را خاطرنشان ساخت و گفت: توسعه استان با تكميل زنجیره های ارزش اقتصادی و کشاورزی مبتنی بر موهبت منابع طبیعی، وجود ساختار اقتصادی متنوع و محیطی مساعد و رونق مرزها و بازارچه های پویا و ايجاد شبکه لجستیکی پیشرفته شتاب خواهد گرفت با همجواري بخش عرب نشین و اقلیم کردستان عراق آمادگي بستر رونق كالاهاي صادارت محوردانش بنيان را نيز ایجاد می کنیم. 

 

وی با اعلام اینکه سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می شود، گفت: افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح های اشتغالزا در هر حوزه ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری که در استان اجرا شود، 70 درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.

 

 استاندار گفت: در مسير تحول اقتصادي بايد در زمينه تقويت فرهنگ كار و تلاش بر آموزش و مهارت آموزي بسيار كار شود تا ضمن بهبود فضاي كسب و كار شرايط لازم را براي رشد و شكوفايي اقتصادي و تأمين نيروي انساني خبره و ماهر فراهم شود تا امكان بهره مندي همه جوانان با انگيزه و پراميد از مزاياي طرح عمراني و اقتصادي فراهم شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا