اجتماعیکرمانشاه

آغاز عملیات اجرایی حفر چاه شهر باینگان

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه خبر داد: در صورت آبدهی مناسب چاه جدید شهر باینگاه اهالی این شهر با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، ناطق نادری گمانه اولیه چاه شهر باینگان را ۳۰۰ متر عنوان کرد و گفت: ضعیف بودن سفره های آب زیرزمینی شهرستان پاوه و تاثیر دوچندان خشکسالی چند سال اخیر بر این موضوع تنها منبع تامین آب شهر باینگان را با کاهش آبدهی مواجه ساخت به نحوی که آبدهی این چشمه به ۳ لیتر در ثانیه رسید.

به گفته نادری، با توجه به حساسیت موضوع و پیگیری های مستمر کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاونت بهره بردای و توسعه آب شرکت جهت رفع این مشکل حفر یک حلقه چاه با گمانه اولیه ۳۰۰ متر را در دستور کار خود قرار داد. که طی چند روز گذشته عملیات اجرای آن آغاز گردید و تا کنون ۱۱۰ متر از حفر این چاه نیز انجام شده است، با توجه به اقلیم خاص منطقه و ضعیف بودن سفره های آب زیرزمینی آن، با اتمام عملیات فوق در صورت استحصال آب مورد نیاز شهر باینگان، اهالی این شهر با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه در پایان تبعات خشکسالی را با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان جدی دانست و افزود: خواهش ما از مشترکین گرامی این است که از مصارف غیرضروری همچون شستشوی حیاط، پارکینگ و معابر عمومی جلوگیری کنند و با عدم استفاده از آب شرب در مصارف غیر شرب همکاران ما را در راستای ارائه خدمات مطلوب یاری نمایند.

شهر باینگان با ۵۹۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر در ۲۸ کیلومتری شهر پاوه قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا