فرهنگ و هنرکرمانشاه

نگاه دولتی کمکی به هنرمندان نمی‌کند/ “اقتصاد هنر” را باید احیا کنیم

علی صفدری با تاکید بر لزوم احیای اقتصاد هنر گفت: نگاه دولتی کمک چندانی به هنرمندان نمی کند و خود هنرمندان باید کمک کرده تا اقتصاد هنر را در استان احیا کنیم.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عصر امروز (29 فروردین) در نشست صمیمی با مدیران انجمن های هنری و شوراهای نظارتی، با اشاره به پتانسیل بالای هنرمندان استان گفت: کسب عنوان های ملی و بین المللی توسط هنرمندان استان نشان دهنده توانایی بالای آنهاست، اما این هنر در شهرهای استان دیده نمی شود.

 

صفدری افزود: هنرمندان بسیاری داریم، اما متاسفانه در و دیوار شهر رنگ و بوی هنری ندارد و این هنر دیده نمی شود.

 

وی گفت: بسیاری جوانان ما از وجود انجمن های هنری و افتخارات هنرمندان استان بی خبرند که بسیار ناراحت کننده است و شیوع کرونا در دوسال گذشته این وضعیت را تشدید کرد و ضربه محکم تری به هنر و هنرمندان وارد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان گفت: واقعیت این است که با بودجه های دولتی نمی توان کمک چندانی به هنر و هنرمندان کرد و اگر منتظر کمک های دولتی باشیم این انتظار فرجی نخواهد داشت.

 

صفدری گفت: قطعا وظیفه دولت حمایت و بسترسازی برای فعالیت هنرمندان است، اما با محدودیت های بودجه ای که وجود دارد نمی توان کمکی که باید به هنرمندان داشت.

 

این مسئول با تاکید بر لزوم پیگیری اقتصاد هنر گفت: در این زمینه خود هنرمندان باید پای کار باشند تا بتوانیم از خود هنر کسب درآمد کنیم و از این طریق چرخ اقتصاد هنر را در استان به گردش درآوریم.

 

صفدری با اشاره به معیشت ضعیف بسیاری هنرمندان گفت: قطعا با پیگیری اقتصاد هنر معیشت هنرمندان بهبود پیدا خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه راهکارهای متعددی در این زمینه در حال پیگیری است، گفت: به عنوان قدم کوچک نخست در این زمینه به استانداری و سایر دستگاه های استان نامه زده ایم که از این پس اگر قرار است هدیه ای یا جوایزی خریداری کنند، این هدایا را از هنر دست هنرمندان استان تهیه کنند.

 

صفدری در ادامه بر آموزش هنرمندان جدید و تازه کار تاکید کرد و افزود: باید از امروز ضمن تکریم پیشکسوتان هنرمند، به فکر تربیت افراد جایگزین در این عرصه باشیم و بتوانیم هنرمندان بزرگی را برای آینده تربیت کرده و آموزش بدهیم.

 

این مسئول گفت: باید از طریق آموزش زمینه جذب هنرمندان بیشتری فراهم شود و هر چه جمعیت هنرمندان بیشتر شود، قطعا اوضاع هنر استان بهتر شده و موجب رونق آن می شود.

 

صفدری بر لزوم بازسازی زیرساخت های فرهنگی هنری استان هم تاکید کرد و افزود: در این زمینه در حال رایزنی برای گرفتن بودجه بیشتر هستیم و قرار بر این شده در شورای برنامه ریزی بودجه ای برای این کار بگیریم.

 

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره ای از مخاطبان خاص مواجه است، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که قشر فرهیخته جامعه بوده مخاطب ما هستند و علی رغم این جامعه گسترده و فرهیخته، با محدودیت های بودجه ای بسیاری همراه هستیم.

 

صفدری گفت: با توجه به این شرایط همه باید پای کار باشند و اگر با هم همکاری کنیم می توانیم تحولی در حوزه فرهنگ و هنر کرمانشاه رقم بزنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا