اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: مردمی بودن مدیران یک فضیلت است

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم تلاش شبانه روزی و کوشش مستمر مدیران برای تحقق پیشبرد امور گفت: مردمی بودن و مردمی ماندن فضیلتی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان نظام بر این موضوع تأکید داشتند و مدیران نیز باید زمینه مشارکت و همراهی مردم را برای توسعه استان فراهم کنند. 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ بهمن امیری مقدم در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان با اشاره به اهمیت وفضیلت شب قدر و آروزی توفیق بهره مندی این شب و توصیه به طلب مغفرت برای دیگران و خود؛ فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: شب قدر فرصتی برای خودسازی است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال نویی را آغاز می‌کند و انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ نو و در واقع یک حیات و ولادت نو می‌شود».

 

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان نظام اشاره کرد و خطاب به فرمانداران و بخشداران گفت: امروز تقویت امید در جامعه و کار و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم اهمیت و ضرورت دارد و ناامید کردن مردم به فرمایش معظم له جفا به مردم، کشور و انقلاب است. 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در خصوص شاخص و معیار مکتبی مدیران گفت: تقوا، خیرخواهی، احساس مسوولیت در قبال جامعه، و توجه به ترویج فرهنگ نماز از شاخص های عنوان شده است و مدیران برای پیشبرد امور باید تقوای شخصی، اجتماعی و سیاسی را مدنظر قرار دهند تا به عنوان انسانی با اخلاص در مسیر خدمتگزاری به مردم نهایت کوشش و تلاش را خالصانه و صادقانه بکارگیرند. 

 

وی به خط مشی دولت مردمی مبنی توسعه مشارکت مردم در اجرای امور اشاره کرد و بیان داشت: مدیران همیشه باید در کنار مردم و همراه مردم باشند زیرا مسیر پیشرفت با این همراهی تسهیل می شود؛ پس باید زمینه مشارکت مردم و همراهی برای پیشبرد اهداف فراهم شود. 

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مبانی مهم انقلاب اسلامی ایران، تأکید بر نقش مردم است. مردم سرمایه‌های واقعی به شمار می‌آیند و برهمین اساس این همدلی و همراهی مردم و مسوولان می‌تواند به رفع مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف کمک کند. هر زمان مردم در صحنه حضور داشته‌اند که نمونه های بسیاری را از این همدلی و همبستگی در کشور داشته ایم از دفاع مقدس گرفته تا مشارکت در مقابله با بیماری کرونا مشکلات کمتر شده است. 

 

 وی تأکید کرد: «مردمی بودن» فضیلتی که شاخص‌های مهم آن از سوی رهبری تبیین شده و باید در دستورکار مدیران قرار گیرد. ایشان مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و تأکید داشته اند که دیدن یا شنیدن واقعیات در میدان و یا از منابع مورد وثوق، زمینه‌ساز برنامه‌ریزی و اقدامات صحیح خواهد بود زیرا گاهی مردم عادی نکاتی را به مسئول می‌گویند که از مشاوران کارکشته و نزدیک هم شنیده نمی‌شود.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تشریح و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب را برای حرکت در مسیر صحیح خدمتگزاری به مردم یادآور شد و گفت: در فرمایشات ایشان آمده است که خیلی از ما مسئولان به علل مختلف به ترک فعل و انجام ندادن وظایف مبتلا هستیم که خداوند در این باره انسان را سخت‌گیرانه مورد مؤاخذه قرار می‌دهد.

 

اشتغال اولویت اصلی فرمانداران باشد

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اجرای اهداف تدوین شده براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاری، رونق تولید و ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری فرمانداران باشد؛ اظهار کرد: ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل شده و باید در شهرستانها نیز سریعا فعال شود تا ضمن حمایت از کسب و کارهای دانش محور زمینه نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان و تحقق شعار سال بر اساس برنامه ای هدفمند فراهم شود.

 

وی تأکید رئیس جمهور پربازدید و مردمی و دغدغه ایشان نسبت به رفع مشکل بیکاری استان را خاطر نشان ساخت و گفت: جلسات بررسی طرح های اولویت دار و توسعه ای در استان برای معرفی و اختصاص اعتبار در سفر ریاست جمهوری در حال برگزاری است و حتماً پروژه های مهم و تأثیر گذار در حوزه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی با رویکرد حل مشکل بیکاری و توسعه استان معرفی خواهد شد. 

 

 امیری مقدم افزود: احیای واحدهای راکد؛ بهبود فضای کسب و کار و تسهیل سرمایه گذاری از دیگر اقداماتی است که باید فرمانداران به صورت مستمر رصد، پایش و بررسی کنند و برای تحقق آن برنامه ی متناسب با شرایط شهرستان تدوین کنند.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مزیت ها، استعدادها و تخصص های هر شهرستان و منطقه بر اساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی و مطالعات صورت گرفته مشخص شده و باید جهت دهی منابع در این سمت و سو باشد و دغدغه اصلی فرمانداران ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری باشد. 

 

 وی اجرای دقیق سازوکارهای نظارتی در بازار را خاطرنشان ساخت و افزود: برای کنترل قیمت ها باید فرمانداران به صورت میدانی در بازار حضور داشته باشند و حتما در چارچوب قوانین با متخلفین برخورد کنند. 

 

 استاندار کرمانشاه با توجه به برگزاری نشست های قرارگاه عملیاتی رفع مشکلات آب شرب در استان گفت: فرمانداران با توجه به اینکه در فصل تابستان ممکن با مشکلاتی مواجه شویم حتماً پیش بینی های لازم را انجام دهند. 

 

وی به لزوم بررسی و کنترل مستمر و میدانی پروژه های مهم و اولویت دار در شهرستانها اشاره کرد و گفت: روند اجرای عملیات پروژه ها باید همواره مورد بررسی قرار گیرد و موانع فراروی اجرای این طرح ها به موقع گزارش شود تا نسبت به رفع آن اقدام گردد. 

 

 امیری مقدم ضمن ابراز عدم رضایت از وضعیت اجرای طرح هادی در روستاها گفت: باید در این زمینه مطالعات دقیق تری انجام می شد که الان نیاز به بازنگری دارد و البته عملکرد بنیاد مسکن در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا