اقتصادیکرمانشاه

باباخانی : فرمانداران با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از فرمانداران شهرستان های استان خواست برخورد قاطعانه و بدون گذشت را در قبال واحدهای صنفی متخلف در دستور کار قرار دهند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه،  در نشست فرمانداران و بخشداران استان با استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد ، اظهار داشت: در برخورد با این افراد نباید کوتاه بیائیم چرا که اقدام آن ها باعث نارضایتی مردم و ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

 

باباخانی با اشاره به پلمب واحدهای صنفی متخلف در کرمانشاه ادامه داد: فرمانداران شهرستان ها نیز باید همین روند را ادامه دهند و ابتدا با نصب بنر به عنوان معرفی واحد به عنوان گران‌فروش، در مرحله بعد با پلمب کوتاه مدت و اگر صاحب واحد صنفی به تخلفات خود ادامه داد پروانه جواز کسب وی باطل شود چرا که چنین فردی صلاحیت و شایستگی فعالیت در این حوزه که مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است را ندارد.

 

وی یادآوری کرد: چنین اقدامی باعث می شود اصناف به خوبی نظارت های انجام شده را لمس کرده و یقین حاصل کنند اگر دچار تخلفی شوند با آن ها برخورد می شود.

 

باباخانی ،با بیان اینکه در مرکز استان از ظرفیت بسیج اصناف برای بحث نظارت و بازرسی استفاده می‌شود ، افزود: همین رویه هم در شهرستان ها قابل اجراست و قطعا باعث می‌شود تا تخلفات شناسایی و برخوردهای لازم با آن ها صورت گیرد.

 

وی همچنین خواستار وارد شدن فروشگاه های زنجیره ای به بخش ها و دهستان ها شد و گفت: حضور این دو بخش، به شرطی که تحت نظارت های لازم باشند باعث می‌شود ساکنان این مناطق دسترسی بیشتری برای خرید داشته باشند و جلوی برخی سواستفاده ها گرفته می‌شود.

 

مدیر ارشد اقتصادی استان، در عین حال از بهبود وضعیت استان از لحاظ جایگاه تورمی و حضور از رتبه اول به ۲۵ خبر داد و گفت: با این حال هنوز شاهد تورمی که مردم را اذیت کند هستیم و همین موضوع می‌طلبد با جدیت نظارت ها در بازار ادامه یابد.

 

معاون اقتصادی استاندار،  در ادامه به شعار سال مبنی بر « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان با هدف افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان تشکیل شده و تلاش می کنیم امسال تعداد این شرکت ها دو برابر شود.

 

وی همچنین بر تقویت پارک های علم و فناوری و افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: برخی شرکت ها قابلیت تبدیل شدن به دانش بنیان را دارند که باید کشف و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

 

باباخانی در پایان شناسایی واحدهای تولیدی راکد، نیمه راکد و فعال به منظور فعال‌سازی، تقویت و افزایش تولیدات آن ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: جذب و حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان ها نیز موضوع دیگری است که باید فرمانداران نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا