اقتصادیکرمانشاه

روند اجرایی سند نفت، گاز و پتروشیمی استان از پیشرفت مناسبی برخوردار است

دکتر بهزاد باباخانی گفت: در زمینه طرح توسعه مجموعه‌های پتروشیمی استان و صنایع پایین دستی آن باید به گونه ای برنامه‌ریزی شود که خروجی آن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان استان کرمانشاه باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد ، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح های نفت، گاز و پتروشیمی استان، گفت: مدیریت ارشد استان با جدیت ویژه ای به دنبال توسعه صنایع حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و پایین دست آن در استان کرمانشاه با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده است.

 

وی افزود: خوشبختانه پروژه های جدید در این حوزه در روال مناسبی افتاده و ۴ پتروشیمی استان در دست اجراست و امیدواریم دیگر پروژه ها نیز به زودی وارد مرحله اجرایی شود.

 

دکتر باباخانی در سخنانش به ضرورت پیوند بخش صنعت استان با حوزه پتروشیمی و انعقاد تفاهم نامه های با محوریت اشتغال برای جوانان کرمانشاهی پرداخت و گفت: در استان کرمانشاه شرکت های توانمندی در زمینه تولید ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات پتروشیمی وجود دارند که طی این سال ها در تامین قطعات شرکت های بزرگ و مهم این حوزه در خارج از استان همکاری موفقی داشته اند ولی الان به دلیل اتمام آن پروژه ها، فعالیت هایشان کاهش پیدا کرده است که این پتروشیمی های جدید باید بستری برای آغاز به کار این واحدها و ایجاد اشتغال در استان باشد.

 

وی گفت: خوشبختانه سامانه مهارت آموزی متقاضیان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به تازگی راه اندازی شده و جوانان علاقه مند و واجد شرایط می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه، مهارت های مورد نیاز مرحله ساخت پروژه های جدید پتروشیمی استان را کسب کنند. 

 

معاون اقتصادی استاندار افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال این هستیم که با نزدیک شدن به مرحله بهره برداری از این پروژه ها، مهارت های لازم در آن حوزه را نیز به جوانان علاقه مند آموزش دهیم تا در این مجموعه ها مشغول به کار شوند.

 

وی گفت: همچنین به دنبال راه اندازی طرح زنجیره ارزش قیر طبیعی در استان هستیم و در این راستا شهرک صنعتی بزودی شهرک تخصصی فرآوری قیر طبیعی را وارد فاز اجرایی خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا