کرمانشاه

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کرمانشاه: مدیریت فشار شبکه آب در پنج شهر استان کرمانشاه اجرا می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اجرای برنامه مدیریت فشار شبکه آب در پنج شهر استان به منظور جلوگیری از هدررفت چشمگیر آب خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری ماد، به نقل از خبرگزاری ایرنا «یوسف اسماعیلی» عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر و کلیایی و تازه آباد شهرهایی هستند که به صورت نمونه مطالعاتی برای اجرای برنامه مدیریت فشار شبکه آب در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: برنامه فشارسنجی شبکه آب به منظور تعدیل فشار شبکه توزیع آب، کاهش تعداد حوادث، جلوگیری از هدررفت آب و تهیه نقشه ازبیلت شبکه در بستر GlS، در حال اجراست.

 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با نصب میانگین ۱۳ دستگاه فلومتر التراسونیک بر روی شبکه‌های آب رسانی شهرها و نصب دستگاه دبی‌سنج پرتابل در خروجی مخازن ذخیره آب آنها جهت محاسبه دبی خروجی مخازن‌، با شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه از هدررفت چشمگیر آب در هر شهر جلوگیری به عمل آمد.

 

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در بهار امسال افزود: با توجه به شرایط موجود شناسایی عوامل تاثیرگذار بر مصرف بی‌رویه آب و ارائه الگوی مناسب مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.

 

طبق اعلام سازمان هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش های سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ استان نسبت به سال زراعی قبل ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۷ درصد کاهش داشته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.  

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا