اجتماعیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه: فرهنگ کار خیر و همبستگی اجتماعی قدمتی دیرینه در کرمانشاه دارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به قدمت و پیشینه‌ی کار خیر در استان و تقدیر از ایثار و فداکاری های خیرین گفت: مدرسه سازی حسنه ای ماندگار و عملی خیرخواهانه است

 

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ «بهمن امیری مقدم» در دیدار با خیرین مدرسه ساز استان که عصر امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در سالن شهید سلیمانی برگزار شد؛ اظهار داشت: مشارکت خیرین در امر حسنه‌ی مدرسه سازی، عملی خیرخواهانه و کاری ارزشمند برگرفته از ارزش های والای انسانی است.

 

وی افزود: توجّه به کار خیر قدمتی دیرینه در استان کرمانشاه دارد و سخاوتمندی همیشگی خیرین این دیار نشان از درک و اهتمام صحیح جامعه خیرین نسبت به لزوم گسترش امکانات نظام تعلیم و تربیت است.

 

استاندار کرمانشاه؛ احداث ٣۶٧ مدرسه و ١٣٨٠ کلاس درس بعد از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ٩۶ با کمک خیرین را اقدامی قابل تقدیر دانست و گفت: شایسته است از این انسانها خیرخواه و نیکو سرشت تقدیر و تشکر کنیم و نباید بی مهری صورت می گرفت.

 

وی تصریح کرد: با تلاش های خالصانه و فداکارانه خیرین مدرسه ساز و کمک ٢٣٠ میلیارد تومانی امروز شاهد افزایش سرانه فضاهای آموزشی استان هستیم و این عنایت ویژه مجمع خیرین مدرسه ساز استان که رتبه اول کشوری را نیز دارا هستند؛ ارج می نهیم.

 

مقام ارشد استان همت والا و کار جهادی خیرین مدرسه ساز را قابل تقدیر دانست و گفت: همدلی و همراهی مردم و مسوولین برای امر مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی در استان که کاری بسیار ارزشمند، نیک و پسندیده است؛ تداوم خواهد یافت.

 

امیری مقدم؛ لزوم ساخت، مقاوم سازی، نوسازی و تجهیز و‌ نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی استان را با مشارکت های مردمی، سازمانها، نهادهای دولتی و غیردولتی یادآور شد و گفت: همبستگی اجتماعی و کار خیر ریشه عمیقی در فرهنگ استان دارد و مردم نیکوسرشت ایران اسلامی همیشه در امر خیر پیشگام و پیشقدم بوده و هستند و این کمک و‌ مساعدت به همنوعان ویژه در امر مقدس مدرسه سازی نیز شایسته تقدیر و تشکر ویژه است. 

 

استاندار تصریح کرد: افرادی که از خودشان می گذرند تا دیگران رشد کنند الگو هستند و این اقدام سبب ایجاد بارقه‌ی امیدی برای دانش آموزان می شود و بی‌مهری صورت گرفته به خیرین پذیرفتنی نیست و مطلوب نیست که خیرین ایثار و فداکاری داشته باشند و بخش دولتی استان همراهی نکند.

 

وی ضمن تقدیر از زحمات نوسازی مدارس در توسعه فضاهای آموزشی گفت: ارتباط این اداره کل و نهاد تعلیم و تربیت با خیرین بسیار صمیمی و مطلوب است و این اعتماد سبب تقویت امید در همراهی سرمایه های ارزشمندی مانند خیرین می شود. 

 

مقام ارشد استان همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی را با خیرین مدرسه ساز جهت تسهیل در امور را ضروری دانست و گفت: هیچ دستگاهی نباید مانع کار خیر شود و باید تلاش کنند مشکلات را بر اساس نیازهای آموزشی استان رفع کنند.

 

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز خبر داد و گفت: خیرین به عنوان الگوهای بی بدیل باید در جامعه معرفی شوند تا فرهنگ کار خیر در جامعه ترویج داده شود.

 

امیری مقدم گفت: از ظرفیت های خیرین کشوری با همکاری مجمع استانی برای توسعه فضاهای آموزشی استفاده شود و نیازهای آموزشی برای خیرین تشریح شود. 

 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ٣۴۶۴ مدرسه و ١٣٧۵١ کلاس درس دارد.

همچنین ٣٨٨ خیر در استان فعالیت دارند و استان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی رتبه ١١ کشور را با کمک خیرین در اختیار دارد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا