اقتصادیکرمانشاه

استاندار کرمانشاه خبر داد: *اجراي فاز دوم پتروشيمي كرمانشاه با تكيه بر توان داخلي و خودباوري

انجام اقدامي ماندگار براي حفظ منابع آبي زيرزميني/ استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ فاضلاب براي تأمين آب صنايع بزرگ شرق استان*

 

استاندار كرمانشاه از حل مشكل تأمين مالي طرح توسعه‌اي شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه با ۶٠ درصد پيشرفت فيزيكي خبر داد و گفت: با حمايت دولت در اجراي فاز دوم و تكميل زنجيره هاي ارزش محصولات پتروشيمي كرمانشاه با رويكرد توسعه صادرات و ايجاد اشتغالزايي پايدار تسريع و تسهيل صورت مي گيرد. 

 

به گزارش پایگاه خّبری ماد ؛ بهمن اميري مقدم در سفر به شهرستان هرسين با همراهي رئيس مجمع نمايندگان استان در مجلس از شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه بازديد كرد و در نشست بررسي مشكلات و موانع فراروي توسعه اين مجموعه صنعتي اظهارداشت: روند عمليات اجرايي اين طرح با تكيه بر توان داخلي و خودباوري بسيار مطلوب است و مشكل تأمين مالي پروژه با تسهيلگري صورت گرفته براي پرداخت تسهيلات ارزي حل شده است.

 

وي افزود: تكميل زنجيره ارزش محصولات پتروشيمي و توسعه صنايع پايين دستي به منظور ايجاد اشتغال پايدار مورد حمايت مجموعه مديريتي استان قراردارد و حتماً در اجراي طرح توليد كريستال ملامين در بزرگترين مجموعه صنعتي غرب حمايت لازم را خواهيم داشت تا امكان بهره برداري از طرح هاي توسعه اي تا پايان سال ١۴٠٢ فراهم شود. 

 

مقام ارشد استان كه عصر امروز از واحدهاي مختلف پتروشيمي اوره و آمونياك بازديد مي كرد؛ از اهتمام جدي مديران شركت براي تسريع در پيشرفت طرح تقدير كرد و گفت: تاكنون براي اجراي طرح توسعه اي ١۶٧ ميليون يورو اعتبار هزينه شده است و با تخصيص بودجه و تأمين مالي و با توانمندهاي داخلي امسال شاهد پيشرفت مطلوبي در طرح خواهيم بود كه بي شك ضمن ايجاد اشتغالزايي و ارزآوري، ارتقاي كيفي محصولات و اشتغال موثر را نيز در پي دارد.

 

اجراي طرح انتقال پساب تصفيه خانه فاصلاب كرمانشاه براي تأمين آب صنايع استان

 

استاندار كرمانشاه؛ پيشگام و پيشقدم شدن شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه براي مشاركت در اجراي طرح انتقال آب پساب تصفيه خانه فاضلاب كرمانشاه را اقدامي مهم براي حفاظت از منابع زيرزميني و محيط زيست ارزيابي كرد و گفت: اين طرح مطالعاتي براي تأمين منابع آب شركت هاي صنعتي در مسير ۴٠ كيلومتري خط انتقال آب بايد برای صنایع وابسته تشريح شود و با مشاركت اين صنايع و مساعدت و حمايت آبفا اين طرح ماندگار و حافظ منابع آبي سريعتر انجام شود. 

 

وي يادآور شد: استفاده از پساب هاي شهري به عنوان منبع پايدارتأمين آب صنايع را سبب پايداري و پويايي چرخ توليد و حل مشكلات آينده به دليل قرار گرفتن در شرايط خشكسالي و راهكاري براي مقابله با تنش آبي دانست و گفت: اين اقدام هوشمندانه بايد حمايت شود و امكان استفاده شرکت پتروشيمي از پساب تصفیه خانه فاضلاب فراهم شود.

 

اميري مقدم استفاده مطلوب از ظرفيت حمل و نقل ريلي استان را خاطرنشان ساخت و گفت: بر اساس درخواست اين شركت امكان افزايش سهم حمل و نقل ريلي با اجراي طرح خطوط آنتني و اتصال به راه آهن براي ارسال محصولات به بنادر وجود دارد.

 

وي پتروشیمی کرمانشاه را جزو اولین صنايع بزرگ و پروژه‌های توسعه‌ای استان دانست و گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصولات به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت در حال انجام است و حتماً از منابع استانی هم براي اجراي پروژه استفاده می کنیم. 

 

استاندار کرمانشاه ادامه داد: فاز دوم طرح عظیم پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه كه در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد؛ ضمن ایجاد اشتغالزایی مناسب میزان تولیدات کارخانه نیز تقریبا دو برابر می نماید.

 

این شرکت نخستین تولید کننده بخش خصوصی اوره و آمونیاک و از قدیمی ترین شرکت های کشور در ١٨ سال پيش تاسیس شده است كه ساليانه یک میلیون و ۵٠ تن اوره و آمونیاک توليد دارد و با اشتغالزايي ١٣۵٠ نفر؛ سالیانه ۶۵ درصد محصولات خود را به بازارهاي هدف از جمله تركيه، اسپانيا، بلژيك، صربستان و عراق صادر مي كند.

 

کریستال ملامین محصولی پرطرفدار و کاربردی در صنایع چوب، کاغذ، رنگ، چرم، نساجی، قالب‌گیری، چسب، لاستیک و … است و کشورهایی همچون ترکیه، هند و چین از مشتریان این محصول محسوب می‌شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا