اجتماعیکرمانشاهکرمانشاه

تصمیم كارگروه اضطرار آلودگي هوا برای اعلام تعطیلی‌های احتمالی در یک ساعت مشخص/ هم سلامت مردم و هم اقتصاد آنان از اولویت های ماست

به گزارش پایگاه خبری ماد؛ “دكتر منوچهر فخري” امروز پنچ شنبه در جلسه كارگروه اضطرار آلودگي هوای استان با بیان این‌که حفاظت از سلامت و بهداشت مردم استان خط‌قرمز و اولویت ماست، گفت: درعین‌حال تعطیل شدن هر روز در استان خسارت قابل‌توجهی به اقتصاد و کسب‌وکار کرمانشاهی‌ها وارد می‌کند بنابراین تمام تلاش ما این است که جز در موارد ضرورت و برای حفظ سلامت و بهداشت مردم استان تصمیم به تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی نگیریم.

 

فخری افزود: برهمین اساس تلاش داریم تا داده‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های نسبتا دقیق را مبنای کار قرار دهیم تا خطا در تصمیم‌گیری را به کمترین اندازه برسانیم.

 

به گفته‌ وی، درحالی‌که برخی در فضای مجازی مدعی بودند اعلام تعطیلی روز چهارشنبه در برخی استان‌های هم‌جوار یک دلیل مناسب برای اعلام تعطیلی در کرمانشاه است اما دیدیم که همان استان‌های همسایه روز گذشته شاهد یک هوای نسبتاً مساعد بودند.

 

فخری تصريح كرد: متاسفانه مدتي است كه آلودگي هوا نسبت به سال هاي گذشته در استان كرمانشاه و كشور بيشتر و منجر به مشكلاتي براي مردم شده است.

 

وي با بيان اينكه سلامت و تندرستي مردم براي نظام جمهوري اسلامي ايران در اولويت اول قرار دارد،  ادامه داد: همه مسئولين كشوري و استاني نهايت اهتمام خود را براي كم اثر كردن شرايط آلودگي هوا براي مردم بكار گرفته اند اما منشاء اين گردوغبارها خارج از كشور مي باشد و در كشورهاي سوريه،  عربستان و عراق شكل مي گيرد.

 

مقام عالي استان در حوزه عمراني تصريح كرد: اتخاذ تصميم در شرايط اضطرار و بحراني بسيار مهم است لذا ما در استان تلاش مي كنيم تصميم گيري ها بر اساس داده هاي دقيق هواشناسي و محيط زيست باشد و هر چقدر در اين زمينه داده ها دقيق تر باشد منجر به اتخاذ تصميم صحيح تر خواهد شد.

 

وي با اشاره به نحوه تصميم گيري ها درباره تعطیلی های ناشي از آلودگي هوا در چند روز گذشته در استان گفت: ما دوشنبه شب با توجه به داده هاي هواشناسي و محيط زيست استان تصميم به تعطيلي ادارات،  مدارس و دانشگاه ها براي روز سه شنبه سوم خردادماه كرديم اما  در سه شنبه شب با توجه به داده هاي اين دوستگاه مبني بر اينكه وضع هوا در روز چهارشنبه بهتر مي شود براي اين روز فقط مدارس و  دانشگاه ها را تعطيل كرديم و همه مشاهده كردند كه شرايط در روز چهارشنبه نسبت به روز سه شنبه بهتر شد.

 

دكتر فخري با بيان اينكه حفظ سلامت شهروندان در اولويت اول كاري ما قرار دارد، اظهار داشت: علاوه بر اين موضوع بايد تلاش كنيم كه به اقتصاد هم ضربه وارد نشود زيرا با هر تعطيلي بخش اقتصاد متحمل خسارت شديدي مي شود.

 

معاون هماهنگي امور عمراني ادامه داد: مردم بزرگوار استان مطمئن باشند كه بر اساس داده هاي هواشناسي و محيط زيست “كه همواره از آنان خواسته ايم كه داده هاي دقيق به ما بدهند” تصميمات معقول و منطقي خواهيم گرفت تا هم سلامت مردم به خطر نيفتد و هم اينكه اقتصاد و کسب و کار مردم دچار مشكل نشود.

 

وی گفت: طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي،  همه دستگاه هاي اجرايي و ذيربط ملزم به رعايت شرايط اضطرار ناشي از آلودگي هوا هستند و همه بايد به ايجاد شرايط بهتر براي هواي پاك كمك كنند و چنانچه دستگاهي در اين زمينه اقدام مناسبي نداشته باشد حتماً به مراجع ذيصلاح معرفي خواهد شد.

 

فخري با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اعلام تعطيلي ادارات براي روز چهارشنبه در فضاي مجازي گفت: متاسفانه بعضي از افراد در فضاي مجازي به نام مديركل مديريت بحران استانداري اقدام به اعلام تعطيلي ادارات در روز چهارشنبه كردند و با جعل اخبار مانع از اطلاع رساني مناسب در جامعه شدند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا