اقتصادیخبر ویژهکرمانشاهکرمانشاه

استانداری کرمانشاه میزبان سفیر و مسئول بازرگانی سفارت اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری ماد، «بهمن امیری‌مقدم» یکشنبه شب در جلسه ای با سفیر پادشاهی اسپانیا و مسئول بازرگانی این سفارتخانه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های متعددی در بخش های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد و دارای یک آب‌وهوای چهارفصل است که مزیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

وی با بیان این‌که استانداری کرمانشاه برای میزبانی از سرمایه‌گذاران اسپانیایی آمادگی کامل دارد، گفت: هیچ محدودیت و مانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه از اسپانیا در استان کرمانشاه وجود ندارد و امیدواریم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری به یک ارتباط خوب و تفاهم‌نامه‌های مناسبی دست پیدا کنیم.

 

سفیر اسپانیا در ایران نیز با بیان این‌که دولت اسپانیا به‌دنبال بهبود رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما اسپانیایی‌ها علاقه ویژه‌ای به ایران داریم و معمولاً دو دوره از خدمت خود را در این کشور سپری کرده‌ایم.

 

«آنخل لوسادا فرناندس» با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌های کرمانشاه را پیگیری خواهیم کرد.

 

در این دیدار که نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، نماینده کنگاور، صحنه و هرسین، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیرعامل کارخانه روژین تاک هم حضور داشت، درباره موضوع «خواهرخواندگی کرمانشاه با یکی از کلان‌شهرهای اسپانیا» توافق و مقرر شد که پیگیری نهایی و لازم در این زمینه بین سفارت ایران در اسپانیا، سفارت اسپانیا در ایران و استانداری کرمانشاه صورت بگیرد.

 

سفیر اسپانیا در ایران حدود یک‌سال دیگر به‌عنوان رییس ادواری سفرای اتحادیه اروپا انتخاب خواهد شد که فرصت مناسبی برای کرمانشاه و ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران اسپانیایی در آن خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا