اجتماعیکرمانشاهکرمانشاه

شورای شهر و شهرداری کرمانشاه تیم ۱۲نفره خدمت به شهروندان کرمانشاهی هستند/ کرمانشاه پیشرو در حوزه بازیافت پسماند/ برخورد قاطع با خریداران اموال عمومی سرقت شده

وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری کرمانشاه تیم ۱۲ نفره خدمت به شهروندان کرمانشاهی هستند، افزود: لوایح ارسالی از سمت شهرداری به صحن شورای اسلامی در کمترین زمان به نتیجه می‌رسد.

 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: سه برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای پیشبرد اهداف شهرداری در خدمت به شهروندان تدوین شده است و فرقی ندارد شهردار چه کسی باشد زیرا نقشه راه تدوین شده و ریل برای حرکت قطار خدمت آماده است.

 

وی ادامه داد: نکته قابل توجه‌ای که در مجموعه مدیریت شهری نهادینه شده است، خدمت به شهروندان و ایجاد رفاه برای آنان است.

 

نوروزی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم زیست محیطی در همه شهرها به ویژه کلانشهرها بحث پسماند است که دفن و یا تبدیل آن بر عهده شهرداری‌ها است.

 

وی با اشاره به این که در خیلی از شهرهای کشور مشکل دفن و بازیافت پسماند وجود دارد، افزود: کرمانشاه در حوزه پسماند با توجه به فعالیت کارخانه بازیافت پیشرو و پیشتاز است و وضعیت کلانشهر کرمانشاه از نظر زیست محیطی پسماندها مطلوب است.

 

شهردار کرمانشاه با تاکید به اینکه جمع آوری زباله در گذشته به شکل سنتی و از درب منازل صورت می‌گرفت، گفت: گسترش شهرها و کمبود نیرو برای جمع آوری زباله شیوه جمع آوری از طریق مخازن را پیش آورد که این شیوه نیز مشکلات خاص خود را دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از معضلات حوزه پسماند، زباله‌گردی و پخش زباله در اطراف مخازن است که زحمت پاکبانان را چند برابر می‌کند.

 

دکتر نوروزی از اجرای طرح جمع آوری زباله از مبدا به شیوه سنتی به صورت آزمایشی در یکی از مناطق شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: قطعا مشارکت مردمی در جمع آوری سنتی زباله از مبدا به افزایش خدمات‌رسانی در منطقه و پاکیزگی شهر کمک کرده و باعث صرفه‌جویی اقتصادی بسیاری در شهر می‌شود.

 

وی به معضلات ضایعاتی‌ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در شهر کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: هیچ یک از ضایعاتی‌های فعال در شهر کرمانشاه مجوز فعالیت ندارند که در این حوزه نیازمند یک ساماندهی که مقدمات آن تدارک دیده شده هستیم.

 

دکتر نوروزی با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه به یک شهرک بازیافت، تصریح کرد: زمینی با نظر کارشناسی زیست محیطی برای انتقال این مشاغل در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: سرقت از اموال عمومی شهرداری که مورد استفاده همگانی است ماهیانه ضرر زیادی به مجموعه مدیریت شهری می زند.

 

نوروزی بر برخورد با خریداران اموال عمومی سرقت شده توسط مراجع قضایی تاکید کرد.

 

سکاندار مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه از تدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از شرکت مشاوره‌ای در حال بازنگری در طرح تفصیلی شهر کرمانشاه هستیم.

 

وی ادامه داد: در حوزه افزایش مساحت فضای سبز شهری برنامه‌های خوبی در مجموعه شهرداری کرمانشاه در دست اجرا است.

 

شهردار کرمانشاه از برنامه منظم مجموعه مدیریت شهری برای به سرانجام رسانده شدن پروژه‌های نیمه‌کاره و یا رها شده شهرداری مثل قطار سبک شهری، تله‌کابین، شهربازی‌های کرمانشاه و … خبر داد.

 

نوروزی با اشاره به روند ساخت تقاطع میدان سپاه، اظهار داشت: عملیات عمرانی تقاطع غیرهم‌سطح سپاه آغاز شده و اقدامات ترافیکی این منطقه برای تسریع در انجام اقدامات عمرانی محل است‌.

 

شهردار کرمانشاه با اشاره به ۴۹ تقاطع مورد تردد شهروندان در شهر کرمانشاه، گفت: برای روان‌سازی ترافیک و مدیریت این ۴۹ تقاطع در شهر کرمانشاه برنامه‌ریزی های لازم انجام گرفته و اقدامات ترافیکی برای افزایش سرعت تردد در شهر کرمانشاه در حال انجام است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا