اخبار استان هاعمومیکرمانشاه

پيمانكاران و كارگران طرح تولید مسکن استان، باید بومی باشند

به گزارش پايگاه خبری ماد ؛ “بهمن اميري مقدم” دیروز شنبه در جلسه شوراي مسكن استان كه با حضور اعضا در محل سالن شهيد سليماني استانداري برگزار شد، رعايت اصول فني در اجراي پروژه هاي مسكن را از موضوعات بسيار مهم عنوان كرد و گفت: دستگاه هاي اجرايي ذيربط موظف هستند اين مهم را جزء اولويت هاي كاري خود بدانند و نظارت هاي خود را در اين زمينه گسترش دهند و با هر گونه سهل انگاري در ساخت و سازها سريعاً برخورد كنند.

مقام عالي استان تصريح كرد: اختيارات شوراي مسكن استان ها برابر با اختيارات شوراي عالي مسكن كشور است و هر تصميمي كه در اين شورا اتخاذ شود قابل اجرا است بنابراين در جلسات مربوط به شوراي مسكن بايد تلاش شود كه با همكاري و همفكري دستگاه ها، نسبت به تسريع در اجراي پروژه هاي جهش توليد مسكن اقدامات لازم صورت گيرد.

وي از مسكن و شهرسازي و ديگر دستگاه هاي ذيربط خواست كه حتماً براي ساخت و سازها از پيمانكاران و كارگران بومي و همچنين مصالح ساختماني در داخل استان استفاده كنند.

وي تصريح كرد: به هيچ عنوان نمي پذيريم كه از پيمانكاران و كارگران غير بومي در اجراي اين ساخت و سازها استفاده شود و همچنين بايد از مصالح ساختماني در درون خود استان استفاده شود و در صورت نبود يك مصالح، آن زمان نسبت به خريد از ديگر استان ها اقدام كرد.

اميري مقدم تاكيد كرد: در اجراي ساخت و سازهاي عظيم در قالب طرح جهش توليد مسكن بايد تلاش شود تا با استفاده از متخصصين و كارگران بومي، بيكاري در استان كاهش پيدا كند.

وي با بيان اينكه مديران و مسئولين بومي براي اجراي كارها در استان دلسوزتر هستند، ادامه داد: بعضي از افراد در گذشته به دلیل اينكه غير بومي بودند، در جلسات خودشان عنوان می كردند چون فلان پروژه در زمان من افتتاح نمي شود تمایلی به اجراي آن نداریم و تنها یک پروژه زمین مانده خاص در این باره، براي كشور 380 ميليارد تومان هزينه داشته است.

نماينده عالي دولت در استان از مديران خواست كه با تعهد، دلسوزي و كار انقلابي و جهادي پيگير اجراي طرح ها و پروژه ها در استان باشند و از توان تخصصي و فني استان براي پيشبرد طرح ها استفاده كنند.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به دغدغه رئيس جمهور براي مسكن دار شدن مردم افزود: همه بايد تلاش هاي خود را براي مسكن دار شدن مردم افزايش دهيم زيرا اين مهم منجر به آرامش خاطر خانواده ها در جامعه خواهد شد.

وي از مجريان و پيمانكاران طرح هاي مسكن در استان خواست كه سرعت اجراي اين پروژه ها را افزايش دهند و هر گونه موانع را در اين مسير با همكاري دستگاه ها رفع كنند.

اميري مقدم ادامه داد: تمام دستگاه هاي اجرايي بايد تلاش كنند كه از پيمانكاران توانمند و متخصص استفاده كنند و اگر با تذكر روند كار پيمانكار اصلاح نشد نسبت به حذف چنين پيمانكاري در چرخة كاري و اداري اقدام كنند.

وي در پايان گفت: واگذاري خانه سازماني ممنوع است و اين واحدها بايد در خدمت طرح اجراي مسكن قرار گيرند.

وی تاكيد كرد: طرح جهش توليد مسكن در استان بايد به منظور خانه دار شدن مردم به ويژه مردم محروم جامعه سرعت بگيرد و هر گونه موانع در اين مسير با همكاري دستگاه های مربوطه رفع شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا