فرهنگ و هنر

سینماگران در حال ساخت فیلم های متنوع در ژانرهای مختلف هستند  

به گزارش پایگاه خبری ماد ، اسماعیلی ادامه داد ، در حال حاضر فیلم‌هایی در ژآنرهای مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس در حال ساخت است، امیدورایم کارنامه خوبی در این حوزه داشته باشیم.

 

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آشتی مردم با سینماها و رونق گیشه‌ها، گفت: در حال حاضر هدف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص سینماها سفارش آثار محتوایی برای جذب مخاطبان بوده است؛ سعی شده این اقدام در بخش‌های سینمایی وزارتخانه و بنیاد سینمایی فارابی به مرحله عملیاتی شدن برسد.

 

تشکیل شورایی در بنیاد سینمایی فارابی برای تولیدات با محتوا

 

عضو کابینه دولت سیزدهم در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای ارتقاء تولیدات سینمایی یادآورشد: شورایی در بنیاد سینمایی فارابی  شکل گرفته است  که به واسطه کارشناسان و متخصصان اقدام به تولید فیلم‌های سینمایی با محتوا در ژانرهای مختلف می‌کند.

 

در طی سال‌ها اخیر تولیدات فیلم‌های سینمایی متمرکز بر رونق گیشه‌ها شده است و فیلمسازان متمایل به تولیدات سینمایی در قالب کمدی و طنز هستند 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه تاکید کرد: در طی سال‌های اخیر تولیدات فیلم‌های سینمایی متمرکز بر رونق گیشه‌ها شده است و فیلمسازان متمایل به ساخت تولیدات سینمایی در قالب کمدی و طنز هستند، در حال حاضر فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف از کودک و نوجوان گرفته تا موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس در حال ساخت است، امیدورایم کارنامه خوبی در این حوزه داشته باشیم.

 

طرح‌های دولت‌های قبل برای حمایت از سینمای کشور ادامه دارد

 

اسماعیلی در مورد تاثیر طرح‌های دولت‌های پیشین در رونق گیشه‌ سینماها تصریح کرد: در حال حاضر طرح نیم بها شدن بلیت سینماها در موارد استثنایی، طرح افطار تا سحر و….  از جمله برنامه‌هایی است که برای  رونق گیشه‌ها در نظر گرفته شده است به فرض مثال فیلم «بدون قرار قبلی» که از شنبه 21 خرداد به صورت نیم بها به اکران عمومی رسید در راستای حمایت از این طرح‌ها است.

 

عضو کابینه دولت سیزدهم در پایان خاطر نشان کرد:  اجرای طرح‌های حمایتی باید تامین مالی شوند؛ به گونه‌ای که بتوانیم از سینماداران حمایت‌های لازم را داشته باشیم اما این حمایت‌ها برای وزارت فرهنگ و ارشاد هزینه‌هایی را به دنبال داشته است که متاسفانه وضعیت اقتصادی وزارتخانه در شرایطی نیست که بتوانیم چنین طرح‌هایی را افزایش بدهیم؛ اما تلاش می‌کنیم این طرح‌ها را در جهت حمایت از فرهنگ و هنر به ویژه سینما و مخاطبان هنر هفتم ادامه دهیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا