قضاییکرمانشاه

تمام تلاش دستگاه قضایی آسان کردن کار برای مردم است

به گزارش پایگاه خبری ماد، دکتر توسلی زاده در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش یادآور شد انقلاب اسلامی یک انقلاب بنیادین در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و قضایی بوده است که توانست ساختار یک نظام طاغوتی را بشکند و بر اساس معیارهای اسلامی شکل دهد و تحمل این امر برای نظام سلطه ممکن نبود.

 

وی افزود بر این اساس نظام سلطه در تلاش بود حرکت انقلاب را متوقف کند و یکی از راهها را ترور شخصیت ها و به شهادت رساندن آنها دانست. از جمله شهید بزرگوار دکتر بهشتی. اما اینها هزینه های انقلاب بودند و سبب استحکام نظام شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه یکی از مهمترین آنها را اختلافات میان مردم دانست و گفت اختلاف سبب تحمیل هزینه های زیاد مادی و معنوی بر مردم و جامعه می شود.

 

وی اضافه کرد اگر اختلافات کوچک مدیریت نشوند منتهی به جرائم خشن و بزرگی می شوند که حل آنها به مراتب بسیار سخت تر و سنگین تر است.

 

رئیس کل دادگستری ادامه داد با مدیریت اختلافات هزینه مصروف آنها، در مراکز علمی و دانشگاهی و رفاهی صرف خواهد شد و به رفاه مردم و جامعه کمک خواهد شد.

 

دکتر توسلی زاده با اشاره به دیگر آسیب های ناشی از اختلافات گفت اختلاف میان مردم به حاکمیت هم آسیب می رساند چرا که مردم اختلافات را در شمار نظام حاکم می نویسند .

 

وی با اشاره به آسیب اختلافات در میان خانواده ها و مردم خاطر نشان ساخت اختلاف در میان خانواده ها سبب ترک صله رحم و نیز دوری میان اعضای خانواده ها می شود و سبب می شود خانواده ها نیز از هم جدا شوند و روابط میان آنها به سردی گراید.

 

دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است گفت وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب و خدمات شایسته آن را برای مردم بازگو کنیم.

 

عالی ترین مقام قضایی استان افزود در دستگاه قضایی کشور که تحت مدیریت شخصیتی علمی ، دلسوز و با تجربه قرار دارد تمام تلاش ایشان این است مستدل ، قانونمندی و پاسخگویی به مردم در دستور کار باشد. و ما نیز به تبعیت از ایشان در این مسیر قرار داریم و تمام تلاش ما این بوده است که کار و زندگی را برای مردم آسان کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به شاخص های اساسی و مدنظر در دادگستری استان اشاره کرد و گفت کاهش ورودی ها ، کاهش موجودی ، کاهش جمعیت کیفری استان ، حمایت از تولید کنندگان ، مردمی کردن دستگاه قضایی از جمله شاخص های اساسی مد نظر ماست که به جد آنها را در طول سه سال گذشته پیگیری کرده ایم.

 

وی افزود تشکیل 10 شورای پیشگیری از جرم در استان برای کنترل آسیب ها، تشکیل مستمر شورای حفاظت از اراضی ملی که منجر به صدور سند برای بیش از 93 درصد از اراضی ملی و شهری شده است و نیز ارتباط دوسویه با مردم در راستای مردمی کردن دستگاه قضایی که در سال 1400 بیش از 125 هزار ملاقات با مردم توسط مسئولین قضایی استان انجام شده است ، از جمله اولویت و شاخص های مورد پیگیری و تاکید ماست.

 

دکتر توسلی زاده با بیان پیشنهاداتی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه افزود همراهی مردم در حل اختلافات و مدیریت آنها ، پذیرش تصمیمات قضایی از سوی مردم از جمله پیشنهاداتی است که به مردم داریم.

 

وی اضافه کرد به مدیریت و مسئولین ادارات نیز توصیه و پیشنهاد می کنیم به وظایف خود عمل کنند و از تشکیل پرونده ها قضایی خودداری کنند.

 

انعقاد قراردادهای حقوقی توسط مردم بر اساس قانون و نیز بهره مندی از مشاوره های حقوقی از دیگر اشارات و پیشنهادات رییس کل دادگستری استان به مردم بود.

 

لازم به ذکر است همزمان با سومین روز از هفته قوه قضاییه میز خدمت و ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مردم در تمامی مصلاهای نماز جمعه استان توسط مسئولین ارشد قضایی استان کرمانشاه برگزار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا