گردشگری

برنامه مشترک وزاتخانه‌های خارجه و میراث فرهنگی برای توسعه دیپلماسی گردشگری

به گزارش پایگاه خبری ماد، سیدعزت الله ضرغامی در خصوص نگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به توسعه دیپلماسی گردشگری و مزایای آن برای کشور، گفت: در جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری عمده ما باید بر پایه دیپلماسی عمومی باشد، مزیت‌های نسبی برای ایران در حوزه دیپلماسی عمومی وجود دارد که اگر به درستی استفاده شود، دیپلماسی رسمی و عمومی ما بهتر می‌تواند پیشرفت کند.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ما دارای ظرفیت بالایی است به نوعی که حتی می‌تواند بسیاری از موانع دیپلماسی رسمی ما را برطرف کند. بسیاری از آسیب‌هایی که در این حوزه به طور طبیعی پیش آمده با دیپلماسی مبتنی بر میراث فرهنگی و گردشگری مرتفع می‌شود.

 

ضرغامی همچنین اظهار کرد: گردشگری حق همه مردم دنیا است و مردم دنیا این حق را برای خود حفظ کردند و هر جای دنیا که بخواهند می‌توانند ببیند، ایران هم به لحاظ گردشگری تاریخی و اکوتوریسم، گردشگری سلامت، آموزشی، کشاورزی و کوهنوردی و غیره مزیت‌های بسیار متنوعی دارد و زمینه‌های بسیاری در این حوزه داریم که در سراسر دنیا، تقاضا برای آن وجود دارد.

 

این عضو کابینه دولت سیزدهم معتقد است: رفع برخی موانعی که در حال حل شدن است می‌تواند برای دیپلماسی عمومی ما راهگشا باشد لذا تلاش ما این است که دستگاه دیپلماسی کشور روی این حوزه سرمایه گذاری بیشتر کند، هر چه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به خصوص در زمینه لغو روادیدها انجام شود، بسیاری از مباحث خارجی و موانعی که در روابط خارجی وجود دارد می تواند حل شود و حوزه دیپلماسی ما هم رونق می‌یابد.

 

ضرغامی در ادامه درباره برنامه‌های مشترک وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و خارجه برای توسعه دیپلماسی گردشگری، گفت: برنامه متعدد با وزارت خارجه داریم. در اولین قدم از سر گیری روادید گردشگران خارجی بود که 20 ماه به خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بود اما با همکاری وزارت خارجه مشکل حل و کار انجام شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا