بین الملل

رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه زائران عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین

بررسی راهکارهای مختلف برای حل مسأله ریزگردها

 

به گزارش پایگاه خبری ماد معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر توافقات بین تهران – بغداد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره و با تمام توان بدنبال گسترش و تعمیق روابط با دولت عراق است.

 

دکتر مخبر در دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی و عراق تنها به همسایگی خلاصه نمی شود و بسیار عمیق است، افزود: استقلال، رفاه، ثبات و امنیت در عراق  برای مسئولان و مردم  ایران حائز اهمیت است.

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه دشمنان از همگرایی دو دولت و ملت ایران و عراق وحشت دارند، تصریح کرد: کشورهای ایران و عراق باید مراقب تحریک ها و تفرقه افکنی بدخواهان دو ملت باشند اما قطعا همبستگی بسیار بالای تاریخی و مذهبی بین مردم دو کشور در طول تاریخ مانع و سدی بزرگ در برابر توطئه های بدخواهان دو ملت بوده است.

 

دکتر مخبر با تأکید بر اینکه زمینه های همکاری بین دو دولت در زمینه های دانشگاهی، حمل و نقل، برداشت از میادین مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی مهندسی و پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده ، تصریح کرد: توسعه راه های مواصلاتی از جمله ریلی، زمینی و دریایی برای توسعه اقتصادی دو کشور بسیار مهم است.

معاون اول رییس جمهور همچنین در ادامه از تلاش های نخست وزیر و دولت عراق در راستای حذف روادید هوایی و زمینی میان دو کشور قدردانی و تأکید کرد: این اقدام مهم دولت عراق می تواند به گسترش روابط و افزایش سفرها بین مردم دو کشور بیانجامد.

 

دکتر مخبر همچنین با اشاره به اهمیت حل مشکل ریزگردها و لزوم بررسی راهکارهای مختلف برای این موضوع در دو کشور خاطرنشان کرد: حل مسأله ریزگردها از نظر اقتصادی و محیط زیستی به عنوان یکی از دغدغه های مهم فی مابین است که برای حل آن می توان در یک طرح بزرگ و مشترک ملی برای درختکاری در کانون های بحرانی با هجوم ریزگردها مقابله کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا