خبر ویژهکرمانشاه

طرح نمای ساختمان باید مصوب شهرداری و در راستای زیباسازی و نظم شهری باشد

به گزارش پایگاه خبری ماد ،«بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه در نشست کمیسیون ماده ۵ استان اظهار کرد: ما اکنون شاهد یک هرج‌ومرج بصری و رها شدگی طرح نمای ساختمانی در کلان‌شهر کرمانشاه و سایر شهرهای استان هستیم که لازم است براساس یک طرح کارشناسی، نظم، آرامش و زیبایی لازم را پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: از این‌پس باید در تابلوی پروژه‌های ساخت‌وساز شهری علاوه‌ بر جزئیات پروژه، اطلاعات مربوط به طرح نمای پروژه نیز که به تأیید شهرداری رسیده و پیوسته پروانه ساخت شده‌است، قید شود و دقیقاً همین نمای ابلاغی به مالک و سازنده به‌صورت دقیق اجرایی شود.

 

استاندار کرمانشاه افزود: طرح نمای محلات مختلف هم باید بر اساس یک نقشه کارشناسی و با هدف زیباسازی شهر، نظم یافتن و بهبود ظاهر بصری آن باشد.

 

وی عنوان کرد: این مصوبه باید در تمام شهرهای استان اجرایی شود و به همه مراجع قضایی و نهادهای فنی هم اعلام شود.

 

به گفته‌ امیری مقدم، شهرداری‌ها موظفند که با قدرت و قاطعیت این مصوبه را اجرا کنند و با هر گونه تخطی از آن برخورد شود و اگر مالکی از اجرای آن سرباز زد، شهرداری مجاز به صدور پروانه پایان کار برای او نیست.

 

وی همچنین سامان‌دهی و زیباسازی تابلوهای شهری را دیگر مطالبه استانداری از شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری کرمانشاه دانست و گفت: لازم است که شهرداری در این زمینه با یک طرح کارشناسی و با همراهی اتاق اصناف و کسبه نسبت‌به یکسان‌سازی و زیباسازی تابلوها اقدام و وظیفه خود را در قبال شهر و شهروندان به‌درستی ایفا کند.

 

دیگر نکته‌ای که استاندار کرمانشاه در نشست کمیسیون ماده ۵ به آن اشاره کرد، ضرورت نظم بخشیدن به پیاده‌روها با همراهی کسبه به‌ویژه در اماکن پرازدحام بود که شهرداری کرمانشاه قول داد این مطالبه مردمی را به نتیجه برساند.

 

امیری مقدم به شهرداران و سازمان نظام مهندسی استان تاکید کرد: هرگز نباید از قوانین و مصوباتی که در راستای آرامش، نظم و زیباسازی شهر است، کوتاه بیایید.

 

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان این‌که تبدیل باغ به به زمین و خانه مسکونی ممنوع است، تأکید کرد: شهرداری موظف است که برابر قوانین و مقررات موجود که بسیار سختگیرانه هم هستند، با متخلفان برخورد کند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا