سلامتکرمانشاه

لزوم تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش پایگاه خبری ماد، با شناسایی زیرسویه جدید “امیکرون” در فرانسه، متاسفانه در حال حاضر موج جدید کرونا درکشورهای اروپایی به راه افتاده و طبیعتا این موج به کشورهای دیگر هم خواهد رسید.

 

در کشور ما نیز تعداد شهرهای با وضعیت “زرد” افزایش یافته و در استان کرمانشاه نیز آمار بستری ها به تدریج در حال افزایش است.

 

این شرایط نشان می دهد که باید خودمان را برای احتمال افزایش دوباره مبتلایان کرونا آماده کرده و باید مجددا رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت در دستور کار قرار دهیم.

 

متاسفانه بسیاری افراد سریع ماسک‌ها را برداشته اند، درحالیکه هیچکس پایان کرونا را اعلام نکرده و با توجه به شرایط فعلی توصیه اکید این است که افراد دوباره ماسک زده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشد.

 

در شرایط فعلی همچنین تکمیل واکسیناسیون از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این بین تزریق واکسن برای کودکان پنج تا ۱۲ سال بیش از همه حائز اهمیت است.

 

متاسفانه کودکان سیستم ایمنی قوی ندارند و آنطور که باید پروتکل ها را رعایت نمی کنند و برای همین بیش از سایر افراد در معرض خطر هستند و نیاز است حتما دو دوز واکسن برای آنها تزریق شود.

 

هم اکنون در بحث واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال وضعیت بسیاری خوبی داریم و بیش از ۹۵ درصد آنها واکسن تزریق کرده اند، اما در خصوص کودکان پنج تا ۱۲ سال وضعیت رضایت بخش نیست و کار بیشتری باید صورت گیرد.

 

با وجود بازگشایی مدارس در مهر ماه ،در همین راستا در همین ماه های تیر و مرداد والدین باید نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اهتمام داشته باشند تا در زمان مدرسه ایمنی لازم در بدن آنها ایجاد شده باشد.

 

از طرفی افرادی که هنوز دوز سوم و چهارم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند باید برای تزریق آن اقدام کنند.

منبع: ایسنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا