فرهنگ و هنرکرمانشاه

شهر کرمانشاه قلب تپنده سینه ستبر ایران اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری ماد ، دکتر نادر نوروزی در مراسم آیین پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان جهان شهر خلاق خوراک اظهار داشت: استان کرمانشاه به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی است و شهر کرمانشاه قلب تپنده داخل این سینه است.

وی با اشاره به پیشینه تمدنی شهر کرمانشاه، افزود: یادگاری‌هایی از دوران هخامنشی، ساسانی و قاجار در دل این شهر به یادگار مانده است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه در مقاومت و دفاع مقدس هم برجسته بود و با وجود حملات متعدد دشمن همچنان پایدار ماند.

وی ادامه داد: ویژگی تعدد اقوام و مردم شناسی برجسته‌ای دارد، و این دورهم ماندن اقوام و گویش‌های مختلف نمادی از وحدت است که در شهر کرمانشاه به نمایش گذاشته شده است.

نوروزی به خلاقیت در خوراک به عنوان یک فرهنگ‌های خاص هر شهر اشاره و خاطرنشان کرد: کرمانشاه با تنوع بالای خوراک و غذا امروز شرایطی را کسب کرده که توسط سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شود.

وی ادامه داد: کسب جایگاه سی‌و‌هفتمین جهان‌شهر خلاق خوراک افتخاری است که امروز مدالش بر گردن شهروندان کرمانشاهی آویخته شد.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اهمیت معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان، افزود: جهان‌شهر شدن کرمانشاه کمک شایانی به معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی در دنیا می‌کند و نمایش نام کرمانشاه در لیست جهان‌شهرهای خلاق در جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری در هر منطقه، وضعیت، تنوع و فرهنگ غذایی جایگاهی خاص در نظر گردشگران محسوب می‌شود.

نوروزی رونق اقتصادی را از دیگر مزایای جهان‌شهر شدن کرمانشاه دانست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا