علم و تکنولوژي

وزیر علوم عدم امکان اجرای مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ را به صورت تلویحی اعلام کرد  

به گزارش پایگاه خبری ماد، علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه 21 تیرماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در بخش نخست جلسه امروز که  با حضور پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، زلفی گل وزیر علوم و معاونان وزراتخانه به همراه دو نماینده از کمیسیون اصل نود برگزار شد، در ابتدای نشست گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده سازمان سنجش در برگزاری کنکور سال۱۴۰۱ ارائه شد.

 

نماینده مردم  تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده توسط سازمان سنجش مشخص شد؛ تقلبات کنکور سال 1401 نسبت به سال 1400 کمتر بود اما فضا سازی رسانه‌ای آن بسیار گسترده صورت گرفته است، به گونه‌ای که کنکور و تلاش داوطلبان به حاشیه کشانده شد.

 

وی یادآور شد: طبق گزارش ارائه شده در نشست دیروز حدود 800 نفر از متقلبان کنکور سراسری با  دستگاه آشکارسازی تقلب، ساخته شرکت‌های دانش بنیان دستگیر شدند؛ در آزمون سراسری امسال  به تمام مراکز آزمون اطلاع داده شد تا از این دستگاه استفاده کنند و به محض روشن شدن دستگاهِ تقلب، آن را شناسایی کرده و سپس فرد متخلف را تحویل مراجع قضایی بدهند. تعداد محدودی از متخلفان کنکور هم که به روش‎‌های دیگر اقدام به تخلف کرده بودند  توسط وزارت اطلاعات شناسایی شدند.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه جهان به سمت تکنولوژی پیش رفته است متاسفانه این تکنولوژی مسیری برای استفاده نادرست در علم و تحصیل شده، که در قالب تقلب در کنکور سراسری امسال شاهد آن بودیم.

 

منادی سفیدان تصریح کرد: متخلفان کنکور امسال برای چند سال از شرکت در آزمون سراسری محروم خواهند شد. در این جلسه رئیس سازمان سنجش در مورد تعداد شرکت کنندگان و غایبان کنکور سراسری گزارش مسبوطی ارائه کرده‌اند و همچنین تمام مسیرهای احتمالی تقلب امسال مورد بررسی قرار گرفت، داوطلبان بابت امنیت برگزاری کنکور امسال اطمینان داشته باشند.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  در مورد کنکور در سال آینده گفت: در نشست امروز رییس سازمان سنجش و وزیر علوم تلویحا اعلام کرده‌اند که امکان اجرای مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای حذف کنکورسال 1402 وجود ندارد. احتمالا از سال 1403 آزمون سراسری کنکور به شکلی که شورای انقلاب فرهنگی برنامه ریزی کرده است برگزار خواهد شد؛ البته این موضوع باید توسط مجلس تصویب شود

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا