ارتباطاتکرمانشاه

نیاز به راه‌اندازی نهضت فیبرکشی در کشور داریم  

به گزارش پایگاه خبری ماد: عیسی زارع‌پور در حاشیه سفر امروز (۲۳ تیر) رئیس‌جمهور به کرمانشاه گفت: یکی از طرح‌های راهبردی که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند، طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست، ارائه شبکه و اینترنت بر بستر فیبر نوری، فناوری چند دهه آینده دنیاست و کشور‌ها در حال حرکت به این سمت هستند. این کار بسیار بزرگی است که نیاز به راه‌اندازی نهضت فیبرکشی در کشور دارد و این امر مستلزم پای‌کار آمدن همه بخش‌های مرتبط است.

 

زارع‌پور با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۲۰ میلیون درگاه فیبر نوری در کشور تا پایان دولت سیزدهم، گفت: با اجرای این طرح ۸۰ درصد خانوار‌های کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت، در همین راستا زیرساخت‌های قانونی لازم نیز فراهم شده است.

 

وزیر ارتباطات درباره برنامه‌های این وزارت برای استان کرمانشاه گفت: یک ماه و نیم پیش از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، ۹ میلیون پورت فیبر نوری برای ۹ اپراتور تبدیل به تعهد شد، از این تعداد یکی از اپراتور‌هایی که کار آن نهایی شد، برای استان کرمانشاه بود که کار خود را شروع کرده است.

 

وی تأکید کرد: تا پایان سال ۵ میلیون پورت از ۲۰ میلیون پورت در کل کشور اجرایی خواهد شد که در حال حاضر حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار پورت محقق شده است، این امر سرعت شبکه را حتی تا ۱۰۰ برابر بالاتر خواهد برد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا